World is a Fiction

Vous aimez lire ou écrire des fanfictions sur des séries, des films ou autres? Ce forum est pour vous ^^
 
AccueilAccueil  CalendrierCalendrier  FAQFAQ  RechercherRechercher  MembresMembres  GroupesGroupes  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  

Partagez
 

 Les épisodes

Aller en bas 
Aller à la page : Précédent  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Suivant
AuteurMessage
a.a.k
Cangel 'till the end
Cangel 'till the end
a.a.k

Messages : 25537
Date d'inscription : 29/06/2009
Age : 31
Localisation : In Jensen's arms

Les épisodes - Page 6 Empty
MessageSujet: Re: Les épisodes   Les épisodes - Page 6 EmptyLun 13 Mai - 9:00

S8 Ep 5: The Mad Queen

_________________
Les épisodes - Page 6 Tumblr_pql7fvPfzp1rtmx1yo6_500

Les épisodes - Page 6 Signature

“Woman? Is that meant to insult me? I would return the slap, if I took you for a man.” ~ Daenerys Targaryen
You're a lot smarter than you look. Of course, you look like a retard ~ Cordelia Chase
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://cangelbestlovers.positifforum.com/
a.a.k
Cangel 'till the end
Cangel 'till the end
a.a.k

Messages : 25537
Date d'inscription : 29/06/2009
Age : 31
Localisation : In Jensen's arms

Les épisodes - Page 6 Empty
MessageSujet: Re: Les épisodes   Les épisodes - Page 6 EmptyLun 13 Mai - 9:03

Ok, ma réaction là tout de suite après avoir vu le 8x05?

The fuck did I just watch?!?

En fait, si on y pense bien, D&D sont des génies: ils savaient à quel point la fin de la série allaient déprimer les gens. Alors ils ont trouvé le moyen d'aider. I mean, si on déteste la série durant les 3 derniers épisodes, on ne va pas être triste de la voir se terminer!


Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

So done with this show! Surtout de la façon dont ils assassinent les personnages qu'on a vu évolués pendant 7 saisons.

Le seul élément rédemptoire, c'est que c'est un tel shit show que ça va être possible d'ignorer totalement la 8ème saison et de garder les BIENS meilleures fics qui ont été écrites comme fanon officiel.

_________________
Les épisodes - Page 6 Tumblr_pql7fvPfzp1rtmx1yo6_500

Les épisodes - Page 6 Signature

“Woman? Is that meant to insult me? I would return the slap, if I took you for a man.” ~ Daenerys Targaryen
You're a lot smarter than you look. Of course, you look like a retard ~ Cordelia Chase
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://cangelbestlovers.positifforum.com/
Miss Kitty
How rare & beautiful it is to even exist ♥
How rare & beautiful it is to even exist ♥
Miss Kitty

Messages : 10178
Date d'inscription : 29/06/2009
Age : 29
Localisation : Out of this World

Les épisodes - Page 6 Empty
MessageSujet: Re: Les épisodes   Les épisodes - Page 6 EmptyMer 15 Mai - 0:42

Avec les exams, je n'ai pu le voir que ce soir. Je viens de le terminer.

C'était affreusement décevant et parfois même mauvais, à pas mal de niveaux.

J'ai même pas de mots...
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://spuffy-and-cangel.forumactif.com/forum
a.a.k
Cangel 'till the end
Cangel 'till the end
a.a.k

Messages : 25537
Date d'inscription : 29/06/2009
Age : 31
Localisation : In Jensen's arms

Les épisodes - Page 6 Empty
MessageSujet: Re: Les épisodes   Les épisodes - Page 6 EmptyMer 15 Mai - 10:30

D'abord, j'espère que tes exams se passent bien et que tu tiens le coup durant cette sale période Les épisodes - Page 6 884791


Franchement, je ne comprends pas comment D&D ont pu imaginer cette saison et se dire que c'était parfait pour terminer la série.

C'est presque un crime parce que, sérieusement? TOUT est parfait: le jeu des acteurs (Emilia FUCKING Clarke mérite toutes les récompenses pour cette saison! Elle porte tout sur ses épaules et s'en tire grandiosement!), la réalisation, la musique, les costumes, les effets spéciaux. Tout le staff s'est donné corps et âme pour réaliser cette dernière saison.

Mais les scripts sont tellement POURRAVES que ça ne pouvait faire qu'un flop.

Je suis tellement désolée pour eux, 10 ans de leur vie, tellement de sacrifices, de sueur, de sang, de larmes... Tout ça part à la poubelle à cause de D&D (et GRRM fuck him too!). La saison qui les a presque achevé est réduite en morceaux par les fans et les critiques (à juste titre damn it) parce que les créateurs ont préférés privilégier le sensationnel, l'imprévisible et l'inattendu au dépit de la logique narrative, la continuité des intrigues des persos et des scripts cohérents.

Who does that? Oui, GoT restera dans les annales pour ce qu'elle a amené en terme d'avancées sur les effets spéciaux, ... Mais ça évolue constamment. Ce qui rend LOTR, Star Wars, ... intemporelles, ce n'est pas les effets ni les twists qui arrivent de nulle part. C'est l'histoire. Si elle ne reste pas cohérente jusqu'à la fin et ne se termine pas d'une manière qui semble méritée, qui te donne envie de reprendre tout depuis le début pour vraiment apprécié le cheminement des personnages, what's the point?

Et c'est bien ça qui est reproché à D&D (et GRRM puisque les idées principales viennent certainement de lui) what's the fucking point?

On va oublier une seconde le massacre innommable de Dany.

Jon Snow, what's the fucking POINT of Jon Snow????? Pourquoi avoir fait de lui le fils légitime de Rhaegar et Lyanna? On voit 20 secondes de sa réaction face à cette bombe monumentale et c'est TOUT. On a aucune exploitation de ce qu'il peut ressentir pour LUI, pour Ned, pour ses parents, ... On n'a même pas la décence de nous montrer les réactions de ses soeurs. La seule chose que ça amène, c'est un conflit entre Jon et Dany, à qui on ne donne même pas UNE scène pour en discuter calmement. D'abord ils sont interrompus et la discussion d'après montre clairement que la conversation a eu lieu hors écran.

Ils n'exploitent quasiment pas l'angst que ça amène en profondeur. Juste le superficiel: Dany est en rogne à cause du trône (parce que découvrir qu'elle n'est plus seule au monde, on s'en fout I guess) et Jon est dégoûté (?) d'être amoureux de sa tante ???? Même ça, c'est pas explicitement dit. D'un côté, il instigue des baisers, pour se reculer 10 secondes plus tard, puis répéter encore et encore et encore et ENCORE que Dany est sa Reine, qu'ils peuvent vivre ensemble, qu'il l'aime, ...

Ca n'a aucun sens. S'il est en conflit par rapport à ce que son coeur (et ses attributs masculins) veulent et ce que sa tête lui dit, c'est très mal abordé et montré. Et ce n'est pas de la faute de Kit, il fait du mieux qu'il peut. Mais ça donne juste l'impression que Jon est un bon à rien qui passe son temps à débiter les mêmes paroles mais qui ne fait RIEN. Même quand la femme qu'il aime est à l'agonie, il ne la prend même pas dans ses bras pour la réconforter? WTF?

Jon est censé être le perso masculin principal, mais il ne fait RIEN pendant cette saison (et fuck D&D pour la seule action qu'il va réaliser dans le final. FUCK THEM et GRRM!!!!!). Il se laisse abuser par ses sujets et ses soeurs. Il se fait voler la mort du Night King (et plus j'y pense, moins j'aime que ce soit Arya qui l'ait fait. C'était l'intrigue de Jon et Bran bordel de merde!!!!). Il ne réagit pas quand il voit Dany partir en live dans ses décisions. Même durant les 2 grandes batailles, il a plus un rôle de figurant qu'autre chose.

Honnêtement, je comprends Kit durant la promo de la saison. Il avait l'air d'en avoir marre et de vouloir tourner la page. Et c'est normal. Ca doit être presque insultant pour lui! Surtout que c'est lui qui a le plus trinqué pendant le tournage de la série.

Jaime.... j'ai juste pas de mot. C'est pas mon perso préféré, loin de là. Mais c'est une telle insulte à tout le parcours qu'il a effectué en 7 saisons. Il n'en a rien à foutre des innocents? LOOOOOOOL! Jaime de la saison 3 voudrait dire un mot à D&D! You know, pour leur rappeler que l'essence même du perso, la raison pour laquelle il est haï et regardé de haut par TOUT LE ROYAUME, c'est qu'il a tué le Roi qu'il avait juré de protéger pour SAUVER tous les innocents de la capitale Rolling Eyes

Cersei, oh mon Dieu, Cersei! Lena est une actrice géniale et je peux concevoir de vouloir la garder le plus longtemps possible sur le plateau. Mais pour l'amour de Dieu! Qu'est-ce qu'elle a fait cette saison? Absolument rien! PIRE, elle a servi de moyen de démoniser Dany. Le jour de la fête des mères, ils ont essayé (mot clé, ESSAYER) de montrer Cersei en VICTIME, pour démoniser Dany. Ils ont humanisé Cersei (ce qui n'est pas mal en soi, elle n'a jamais été unidimensionnel, c'est CA la force de ce personnage) pour déshumanisé Dany et.... *prends une grande inspiration* Fuck them, juste fuck them! Et la façon dont elle est meure est juste  Rolling Eyes Pourquoi avoir introduit la prophétie de Valonqar (ou toutes les autres prophéties d'ailleurs) si c'est pour ne pas en tenir compte et de se servir d'un plafond pour la tuer ? Rolling Eyes

Tyrion, j'en suis arrivée à un point où je n'en ai plus rien à foutre. Il faisait partie de mon top 3 et maintenant... il pourrait disparaitre de l'existence (si ça veut dire quelque chose) et je n'en aurais rien à battre. Il a abandonné Dany. Même s'il l'a défendue (de façon pas super convaincante) auprès de Sansa et Varys. Il l'a abandonnée. Il a été la pire Main du monde, à lui donner des conseils plus incompétents les uns que les autres, soit parce qu'il est réellement devenu incompétent, soit parce qu'il voulait sauver sa famille. Et une fois qu'elle arrête de les écouter, à JUSTE TITRE, elle est vue comme un tyran impulsif qui n'écoute personne. Et en plus, il ne sert à rien, juste à regarder autour de lui d'un air triste et à juger les autres sur des bases misogynes et hypocrites.

Varys, je suis sérieusement censée être triste de le voir partir? Le type qui a servi, genre 5 rois différents? Qui a été impliqué dans tous les maux que ces rois ont infligés. Qui a directement influencé tout ce que Dany a enduré, qui a instigué les tentatives de meurtres contre elle, qui a finalement décidé qu'elle était devenue le dernier espoir pour l'humanité et, une saison plus tard, qu'elle doit être abattue comme un chien enragé? Pour... quoi exactement? Parce qu'elle ne peut pas être manipulée comme une marionnette? Parce qu'elle a le CULOT d'être blessée après la mort de Jorah et le manque de respect flagrant des Nordiens? Elle est isolée durant la fête, donc il "craint pour son état d'esprit"? Parce qu'elle n'applique pas immédiatement à la lettre ce qu'il lui dit? Parce que c'est une femme qui n'a pas un PENIS et qui serait trop FORTE pour Jon?

I mean, le type essaye *clairement* de l'empoisonner au début du 8x05. En utilisant une ENFANT. APRES qu'elle ait SUIVI les conseils de Tyrion et que ça ait ENCORE merder. AVANT qu'elle n'ait fait QUOI QUE CE SOIT qui puisse être remis en question. Et je suis censée me dire que Dany est folle parce qu'elle l'exécute? Alors qu'elle l'avait averti en saison 7 de ce qui arriverait s'il la trahissait?

Il méritait cette mort. Point.

Bran, je ne sais même pas à quoi le perso a servi. Comme j'ai dit plus haut, son intrigue était centrée autour du Night King et devenir le 3 Eyed Raven pour... you know, aider à vaincre le Nigth King. Mis à part rester dans des coins stratégiques de la cour pour créer du mélodrame et partir on-ne-sait-où durant l'entièreté du combat dans le 8x03, il a fait quoi? Si le leak est vrai jusqu'au bout, la conclusion du personnage sera juste n'importe nawak. Mais qui sait, peut-être que le final donnera un peu plus d'importance à son intrigue. Je n'y crois pas des masses, mais c'est le seul qui pourrait être un chouya sauvé IMO (s'il le rende, genre, un peu maléfique, celui qui tire les ficelles, ...)

Arya, d'un côté j'ai vraiment aimé ses scènes avec le Hound et qu'elle soit au coeur du désordre. Mais d'un autre, pourquoi? A quoi a servi son entraînement avec les Faceless Men? Ils ne l'ont utilisé pour RIEN! Ni pour le Night King et encore moins pour Cersei. I mean, ils ont créé ce perso qui s'est entraîné pour devenir un assassin surdoué. Ils ont une reine qui s'est enfermée dans son donjon avec des innocents. Ils ont ARYA et TYRION qui connaissent un moyen de se faufiler par les cryptes ou égouts ou caves peu importe comment s'appelle l'endroit où se trouvent les crânes des dragons. POURQUOI ne pas utiliser cette intrigue pour éliminer Cersei? Pourquoi ne même pas le mentionner??? WHAT'S THE FUCKING POINT OF THIS ARC? Si jamais c'est de tuer Dany (on ne sait jamais, qu'elle pique ça à Jon aussi), I will fucking RIOT! Parce que non seulement, ils n'ont donné AUCUNE scène entre Dany et Arya cette saison (la seule scène où elles sont même dans la même pièce, c'est durant le conseil militaire du 8x04 et elles n'échangent pas UN mot). Mais en plus, la logique voudrait qu'elles s'entendent à merveille. IT DOESN'T MAKE ANY SENSE Les épisodes - Page 6 421793

Et la leçon que son humanité/la famille est plus importante que la vengeance? Like... elle ne l'a pas déjà apprise en saison 6 et 7? Combien de fois faut le répéter? Don't get me wrong, j'ai aimé la scène avec Sandor, c'était superbe et tout ça. MAIS c'est du RECHAUFFE Les épisodes - Page 6 599609


On va éviter de trop s'éterniser sur le racisme flagrant de l'épisode. Juste dire que, sérieux? Le SEUL objet personnel que Missandei aurait ramené d'Essos avec elle est son collier d'esclave? Pas, genre, un livre, une robe, un collier, ... Are FUCKING KIDDING ME? Non seulement ils font mourir la seule femme de couleur en étant enchaînée, pour qu'elle serve de tremplin dans la "folie" de Dany, mais en plus, elle n'a pas le droit d'avoir autre chose comme objet de valeur que le symbole de son esclavage? FUCK YOU, D&D!

Grey Worm, qui avait retrouvé son humanité grâce à Missy et Dany, qui était devenu autre chose qu'un soldat programmé pour tuer, redevient une machine de guerre pour tuer les soldats blancs?

Les Dothrakis, qui étaient censés être ETEINTS quasi intégralement grâce à leur super tactique du 8x03 de les lancer comme chair à canon gratuites à l'armée des morts, reviennent plus nombreux que jamais (ils ont été ramenés à la vie?) POUR TUER LES PAUVRES SOLDATS ET LES CITOYENS INNOCENTS BLANCS?

Donc, en gros, toute la xénophobie et le racisme qui leur ont été crachées à la gueule en début de saison était justifiée? Les envahisseurs étrangers qui sont venus les sauver méritaient d'être traité comme des moins que rien et de mourir pour eux sans une once de gratitude parce que LOOK, ils sont SAUVAGES et tuent tout ce qui passe Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Les xénophobes blancs avaient raison, voilà le message qu'ils renvoient. En 2019. Kill me now, please  Rolling Eyes  

Et Dany, ma Dany d'amour. What did they do to you?

Je n'ai jamais adhéré à la théorie de la Mad!Queen. Je la trouvais ridicule, facile, prévisible (aux vues des antécédents familiaux) et absolument contre productive en terme de message. Pour les femmes, pour les victimes d'abus physiques, psychiques et/ou sexuels (et voyez-vous ça, Dany répond aux 3 variantes) et pour les enfants venant de familles dysfonctionnelles et/ou avec des maladies mentales (de nouveau, Dany répond aux 2).

Y a une raison pour laquelle Dany inspire autant de personnes. Malgré les critiques de certains, c'est un perso "relatable", on peut se voir en elle, on peut être inspiré par elle. Parce que tout le monde a déjà vécu des choses difficiles, à n'importe quel niveau, et voir ce personnage partir de rien, renaître de ses cendres et transformer l'adversité en une force avait quelque chose de fascinant. Mieux que ça, voir qu'elle se servait de son calvaire pour aider les autres et s'assurer que ça n'arrive plus avait cette qualité indispensable de donner espoir et d'aspirer à être comme elle. Ca montrait à tout un chacun qu'il ne fallait pas baisser les bras. Qu'il fallait garder la foi en soi et continuer d'avancer.

Dany était une révolutionnaire qui apportait l'espoir dans ce monde nihiliste qu'est GoT. Et le fait qu'elle venait d'une lignée aussi sombre et handicapante que les Targaryen rendait seulement son parcours plus admirable. Ca, et le fait d'être une femme.

Donc, pour moi, rendre un personnage que tout le monde (dans l'univers de la série) qualifiait de folle parce que 1) fille du roi fou et 2) femme avec des qualités qui ne sont glorifiées que chez un homme mais démonisées chez une femme, ça allait à l'encontre même du personnage. Et de la réputation de GRRM de casser tous les tropes/préjugés/stéréotypes ou, en tout cas, de les mettre sens dessus dessous.

MAIS, comme beaucoup de Dany haters (et fan de la théorie) disaient, il y avait certains signes qui auraient pu faire croire qu'on allait vers là. Mots clés, 'auraient pu', parce que ces signes sont également présents dans les narratives de quasi tous les personnages, de Jon à Sansa, en passant par Tyrion et Arya. Donc ces simples signes ne sont PAS suffisants pour justifier la tournure du 8x05.

Les signes précurseurs étaient là, if you squint a little, mais auraient tout aussi bien pu être pris comme pour les autres, c'est-à-dire que Dany est un personnage gris (pas noir et blanc), complexe, avec ses qualités et ses défauts.

Pour que la descente aux enfers/dans la folie de Dany soit croyable et pertinente et réaliste, il fallait plus que ça. Si ça avait été travaillé, si on avait eu des scènes beaucoup plus équivoques, allant creshendo, ... J'aurais été dégoûtée, mais j'aurais pu y adhérer. Ou, en tout cas, l'accepter comme canon.

Au lieu de ça on a... gosh, je ne sais même pas comment qualifier ce qu'on a.

Il faut garder en tête que Dany est la seule, je dis biens, la SEULE, qui a *toujours* donné la priorité à la sécurité des innocents, des opprimés. Toujours. Dès qu'elle a une once de pouvoir, elle l'a utilisé pour protéger les faibles (dès le 1x02, elle dit à Jorah 'make them stop' en voyant un esclave se faire fouetter par un dothraki). C'est toujours passer avant tout. Avant sa quête pour le trône (elle a repoussé encore et encore son départ pour Westeros pour mettre un terme à l'esclavagisme), avant ses dragons (elle a enfermé Rheagal et Viserion parce qu'UN enfant avait été brûlé, accidentellement ou délibérément, c'est difficile à dire), avant *elle-même* (elle s'est mise devant Doreah lorsque Viserys s'est approché avec un couteau, elle a risqué la colère de Drogo pour empêcher les viols, elle a risqué sa vie à chaque fois qu'elle a été au combat avec les dragons. Fuck, dans les livres elle va carrément laver les pieds des lépreux ou je ne sais quoi).

Elle a orchestré TOUTE sa conquête d'Astapor, Yunkaï et Meeren de façon à épargner les innocents. En tuant les maîtres, en inspirant les esclaves à se révolter, en donner l'ordre à quelques soldats d'infiltrer la ville incognito pour la sécuriser en faisant couler le moins de sang possible (ce qui rend encore plus rageant l'absence de proposition en ce sens pour Kings Landing Les épisodes - Page 6 421793 Rolling Eyes ).

Oui, Dany a prouvé qu'elle pouvait être impitoyable avec ses ennemis. Oui, elle a prouvé qu'elle était une véritable Targaryen en prenant la devise de sa Maison au pied de la lettre: feu et sang. Oui, elle a prouvé que, sous le coup de la colère, elle pouvait réagir avec violence. Mais TOUJOURS contre ses ennemis. TOUJOURS contre des personnes qui avaient agi de manière contraire à sa morale (des esclavagistes, des violeurs, ...) ou qui avaient pris les armes contre elle ou menaçaient de faire du mal à quelqu'un (elle y compris).

JAMAIS contre de innocents.

Elle était la championne des faibles et des opprimés pour cette raison.

Que Dany ait anéanti la flotte d'Euron Greyjoy n'est pas un souci. Qu'elle ait anéanti la compagnie dorée en 30 secondes n'est pas un souci (d'ailleurs, ils ont servi à quoi, sérieux?). Même si elle avait brûlé vif les soldats Lannister après qu'ils se soient rendus, j'aurais pu le comprendre.

Si elle avait été directement au Red Keep pour tuer Cersei, non seulement j'aurais compris, mais je l'aurais FOUTREMENT encouragée, acclamée et applaudie. Cersei ne méritait pas de s'en sortir aussi facilement. Pas après le 8x04! Et CA, ç'aurait été compréhensible, ç'aurait été fidèle au personnage et ç'aurait été dans la continuité de l'intrigue merdique qui lui ont donné durant cette saison 8. A la dépouiller de tout ce qu'elle a et de tout ce qu'elle est pour... raisons qui ne sont absolument pas misogynes, non, non, non Rolling Eyes

Mais lui faire péter une durite à cause de CLOCHES? WTFFFFFF? Lui faire détruire la ville et incinérer tous ceux qui s'y trouvent, qui ont rendus les armes et déclarer forfait? What the FUCKING FUCK? Lui faire assassiner, sans raison, des innocents (et ils se sont foutrement appliqués à montrer que c'était des innocents)?

C'est un assassinat de son personnage, pur et simple.

On ne fait pas passer un personnage de championne des opprimés à génocidaire en 3 secondes, SANS RAISON. Je me fiche des excuses à 2 balles que D&D donnent "c'est une Targaryen", "elle a réagi froidement à la mort de son frère (agresseur et auteur de sévices et de maltraitances, bande de connards!) en saison 1, donc on savait qu'elle avait ça en elle". Même Emilia (ma pauvre, pauvre Emilia) essaye, comme elle peut, d'expliquer et défendre Dany en disant qu'elle n'est pas folle, qu'elle est juste en souffrance.

Mais non, NON! Dany a déjà souffert des choses inimaginables. Elle s'en est toujours sortie en transformant cette douleur en force et détermination pour aider les AUTRES! Je me fiche qu'ils aient imaginé absolument tout ce qu'il était possible de lui faire endurer en 4 épisodes (et ils lui ont TOUT pris ces salauds!), RIEN ne justifie de lui faire tuer des innocents. Ca va à l'encontre même du personnage.

Ils l'ont détruite. Absolument détruite.

Tout ce qu'elle représente, tout ce qu'elle a accompli, tout l'héritage qu'elle laissait derrière elle, en tant que modèle pour les femmes, les victimes d'abus, ... Tout est parti en fumée. Ne laissant que des messages plus négatifs et nihilistes les uns que les autres dans leur sillage: On ne peut échapper à la folie de ses parents, on est condamné à répéter leurs erreurs, ça ne sert à rien d'essayer de changer, ça ne sert à rien de faire preuve de compassion, ça ne sert à rien d'essayer d'aider les autres, ça ne sert à rien de vouloir changer le monde, ça ne sert à rien de faire confiance aux gens, ça ne sert à rien d'aimer, ...

Et tout ça pour quoi? Un twist final qui sort de nulle part? Fuck David Benioff, fuck DB Weiss and especially FUCK GRRM!

Dany méritait mieux, tellement mieux!

Comme j'ai dit précédemment, la seule chose de bien dans l'histoire, c'est que quasi tout le monde (hormis les haters pur souche de Dany et les fanatiques racistes et misogynes) est d'accord pour dire que l'épisode/la saison est merdique. Qu'ils ont tué Game of Thrones. Qu'ils ont tués les personnages, ...

Hell, pour dire à quel point l'intrigue de Dany est massacrée: depuis le 8x04, y a un outrage sans pareil pour elle. Mêmes les gens qui ne l'aimaient pas, voir la détestent, s'accordent pour dire qu'ils ont merdé. Même ceux qui adhéraient et qui VOULAIENT Mad!Queen Dany sont dégoûté de voir comme ça a été amené.

Au final, le véritable vilain de l'histoire, c'est D&D (et GRRM, parce que même si l'exécution sera sûrement mieux faite, l'idée vient de lui).

Je regarderais le final parce que le cast et tous ceux qui ont mis leur âme dans la réalisation de cette saison le mérite. Mais si le leak est vrai jusqu'au bout (et il a été juste sur toute la ligne depuis le début, donc *shrugs*), le final est encore plus décevant.

Ils voulaient rester dans les annales, ils auront réussi. Juste pas pour les bonnes raisons  Rolling Eyes

_________________
Les épisodes - Page 6 Tumblr_pql7fvPfzp1rtmx1yo6_500

Les épisodes - Page 6 Signature

“Woman? Is that meant to insult me? I would return the slap, if I took you for a man.” ~ Daenerys Targaryen
You're a lot smarter than you look. Of course, you look like a retard ~ Cordelia Chase


Dernière édition par a.a.k le Mer 15 Mai - 21:15, édité 2 fois
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://cangelbestlovers.positifforum.com/
a.a.k
Cangel 'till the end
Cangel 'till the end
a.a.k

Messages : 25537
Date d'inscription : 29/06/2009
Age : 31
Localisation : In Jensen's arms

Les épisodes - Page 6 Empty
MessageSujet: Re: Les épisodes   Les épisodes - Page 6 EmptyMer 15 Mai - 19:15

D'autres reviews que je trouve super pertinentes avec lesquelles je suis entièrement d'accord:

turtle-paced:

Citation :
Thoughts on 8.05

To be honest I think this episode’s left me a little punch drunk. I mean, over the years I’ve said a few things about characters on Game of Thrones dying from falling rocks, and you know what?

I was fucking kidding.

Imagine my surprise.

So in the long list of things I’ve been wrong about this season (it starts with “surely it can’t get much worse”) I was also wrong about Jaime Lannister having the arc of a yo-yo. To have the arc of a yo-yo one must actually have an arc. Now his story is complete we can see that it wasn’t actually much of a story. Vale Jaime Lannister - he looked at his accomplishments and the world beyond his incestuous relationship with his sister, said “naaaah, let’s stick with the incestuous relationship,” and died. The end.

Vale Cersei Lannister, who I don’t think actually did anything this season but provide an excuse for a terrible plot twist. Like Littlefinger last season, but with a better view. Lena Headey did act her socks off…but then you realise that the only reason the character was still around was so Lena Headey could act her socks off, and that is not how you write a story. Or at least it shouldn’t be how you write a story. Not to mention it’s a big old mishandling of GRRM’s preferred poisoned satisfaction for bad guy comeuppance - it’s not the viewer going “yikes at this and yikes at me for wishing it on them,” it’s “…you seriously expect me to feel bad about this? After she packed a city full of civilians as meat shields to protect her from the consequences of her actions?”

Vale Varys, who was quite neatly disposed of after he failed Intrigue 101 by openly approaching one of Dany’s actual loyalists with explosive information and an even more explosive treacherous proposal on a beach that can be seen from goddamned anywhere. You know Varys, honest to a fault. Cannot tell a lie. Far too honourable for the cutthroat world of King’s Landing -

- hang on, wait, got him mixed up with show!Ned Stark. Easy mistake to make, I know. In any case, may he rest in peace, with every single eunuch joke Tyrion’s ever made.

Vale Qyburn, whose death was actually fitting, if rather abrupt. Vale Sandor, who actually found the time to tell Arya the point of her plot. Vale those guys in the golden armour, sure glad they showed up for the story.

But now we’ve dealt with the dead, let’s move on to the living.

It’s a pretty rough episode where the least bafflingly atrocious narrative decisions are Davos being willing to commit treason as a favour for Tyrion (remembering, as the writers do not seem to, that Tyrion gave the order that directly resulted in the death of Davos’ only son), and Arya having a last second epiphany over the nature of revenge. And yet this is what we’ve got to work with, folks. That’s the least bad.

Tyrion’s probably the next least bad. Oh, sure, he’s still a totally rational candidate for Westerosi canonisation, but at least he’s consistently a totally rational candidate for Westerosi canonisation and the narrative bears out his saintly and self-sacrificing nature. Less so his intelligence, but he’s not exactly alone on that count. Anyone like his odds of surviving to the end of the season?

Tysha? Who’s Tysha? Did that have any sort of effect on Tyrion’s life?

Next, Jon. Poor, poor Jon. We keep getting told that he’s the bees knees, yet I watch him and I wonder that he can put his armour on the right way round. This is the second of two big setpiece battles this season in which he’s accomplished both jack and shit. Poor bastard just wandered around the set looking confused and occasionally sticking people with the pointy end. Objectives? Commands? Are those things you eat?

To be fair, he managed to get at least one effectual command out, right at the end of the episide. That’s one more than he managed during the Battle of the Bastards!

Speaking of the Battle of the Bastards, though, that reminds me about the other wonderful characterisation we saw: Sansa. Sansa leaked the information about Jon’s parentage to fuck with Dany, confirmed. After Jon asked her not to, knowing Jon’s in love with Dany, and knowing Jon has no interest in the throne. Aaaah, I love me a good story about family bonds helping people overcome adversity!

And now the main event: Daenerys and her campaign for the Iron Throne.

We’ll start with that fucking appalling military framing, hey? In which we got lots of shots of innocent white civilians, and then the emphasis on the scary foreigners invading. Just so we can be certain that Cersei was 100% correct in her racist and xenophobic scaremongering about a mad Targaryen overrunning Westerosi cities with those terrifying savages. And the narrative is validating the open racist…why…?

“Why?” is a question you’re going to see me ask a lot in this section of the review. Why didn’t Dany burn Euron’s fleet last episode, or, hell, last season? Why did Dany leave her strategic nous back in Meereen? Why is it that it’s romantic rejection that sends Dany over the edge (that and bells)? Why is it that Dany experiencing emotion that calls her leadership and her sanity into question, when similar emotional outbursts from male characters don’t end up with that result? Why did the writers look at seven solid years of this character coming down on the side of good even through battles with her own propensity for extreme actions and decide to yell “psych! Actually a villain!”

This was not helped by the fact that we’re not put in Dany’s shoes. Dany’s grief and impending madness is seen through the men around her. Dany doesn’t get a fucking line to explain why she started burning the city when she did, the way she did.

The biggest plot twist, undermining one of the most prominent characters in the entire series, and it amounts to “but wouldn’t it be cool if Dany turned evil?”

No. It’s not. It’s really not.

_________________
Les épisodes - Page 6 Tumblr_pql7fvPfzp1rtmx1yo6_500

Les épisodes - Page 6 Signature

“Woman? Is that meant to insult me? I would return the slap, if I took you for a man.” ~ Daenerys Targaryen
You're a lot smarter than you look. Of course, you look like a retard ~ Cordelia Chase
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://cangelbestlovers.positifforum.com/
a.a.k
Cangel 'till the end
Cangel 'till the end
a.a.k

Messages : 25537
Date d'inscription : 29/06/2009
Age : 31
Localisation : In Jensen's arms

Les épisodes - Page 6 Empty
MessageSujet: Re: Les épisodes   Les épisodes - Page 6 EmptyMer 15 Mai - 19:27

Chrys watches GoT


Citation :
Game of Thrones Season 8, Episode 5 Review

This could have been a great hour of television if I hadn’t actually followed the story for a decade. There were spectacular visuals, but very little emotional substance to be found beyond frustration and pure flaming hot anger. (Though the Arya scenes were excellent)

-I’m not necessarily angry with where characters ended up, but I take issue with how it happened. Have Daenerys burn King’s Landing to ash. I’m less cool with her being turned into the Mad Queen, but I could have stomached that too if we hadn’t had spent several seasons following her trying to do good by her people and herself. Self-interest does not a Mad Queen make. (Also to all those smarty pants going off about how she treated the slavers of Meereen who wanted to lock her and everyone who followed her in chains and the Dothraki who wanted to keep her closed off as a glorified prisoner, get some reading comprehension and stop supporting slavers and misogynistic warlords who work the slave trade).

-Our bonafide established Mad Queen was given very little to do except stare into the distance and be stubborn. The Cersei I know and love would have burned the city herself before Dany even had the chance. It’s what Chekhov’s wildfire’s there for.

-Within less than 12 hours since I’ve seen the episode I’ve come up with two simple fixes for their Cersei and Dany problem. The first scenario involves Missandei not needing to die to further anyone’s character regression. Cersei puts up half a fight and then rings the bells, inviting everyone in the city and then of course stabbing them like a good host. The Golden Company gets to actually do something, Cersei gets to actually do something, and Dany gets to see her army and maybe even Jon fall, leading her to go HAM on King’s Landing. Simple. Beautiful. Not so frustratingly railroaded.

-Now. If they actually wanted to use Missandei’s death (and I’m in no way advocating for the race politics behind this cause I’m white and would ask others before actually filming anything for public consumption since I won’t pretend to know how this might impact someone who’s not white like me), they could have made the people of King’s Landing the villain. And when I say people I mean a mob of them. Gathered behind the walls of the city when Daenerys arrived to parlay and get Missandei back. They rattle chains loud enough to be heard across no-man’s land. It’s a gut punch for Missandei and the famed Breaker of Chains. That sound has to be haunting and revolting. Memorable. And then when the bells ring, guess who hears echoes of those rattling chains along with the audience? That’s how you do a heel turn. Though honestly I’d be with her.

-Arya’s scenes were incredible and I’m actually surprised. While it might have been rushed, Arya’s decision to give up the assassin game was very pleasing to me. Amazing acting by Maisie who instantly turned soft and innocent within a scene. Her farewell to Sandor (Sandor!) and her attempts to save the people of King’s Landing after being saved by them was *chef’s kiss* Riding away from it all on a white horse was cinematically pleasing and a great end to an otherwise terrible episode. There’s lots of symbolism in the horse itself (pale horse=death, she rides in on black and leaves on white), but I liked how it tied in with the little girl’s figurine. Kinda wish the little girl had made it though.

-Jaime, Jaime, Jaime. He’s terrible. And terribly stupid. But I don’t know if he’s that stupid. I can sorta buy him negging himself vis a vis Cersei and not caring about anyone but her. What I don’t understand is why Brienne or Tyrion didn’t bring up the handful of pretty significant sacrifices he made in the name of innocence… Guess the Valonquar was closer than Cersei thought. She lived in him for years.

-Sandor actually going through with his revenge is disappointing to me as a book reader, but ultimately this episode is the best ending his show version could have.

-Speaking of the book, I’m glad people were able to enjoy it, but the Lannister boys’ farewell left the taste of ashes in my mouth cause they are the furthest from there in the books. Same with Tyrion trying to save Cersei, lords help me.

-RIP Varys, you were one of my faves until you supported taking Dany down because she was a woman (he literally just saw her be lonely at a party and decided she was unfit to rule, well guess what Varys lots of people get lonely at parties it’s adulthood’s greatest secret.)

-Jon’s always been awkward and sad, though this is next level. They’ve given him nothing to do except be miserable.

-I pray to R’hllor that wee poisoner actually does something to somebody or I’m gonna lose it.

-This episode was a middle finger to Ghost and the CGI he wasn’t afforded.

-How is everyone suddenly so proficient at things like strategy and actually using your dragon to burn things? I call malarkey.

-Euron is a joke with no punchline or purpose. Literally anyone could have killed that dragon. Jaime died cause of the rocks… Why did I have to suffer through him?

-Man, I can’t wait for this to be over.


La recap imagée (100 fois meilleure que l'épisode IMHO Les épisodes - Page 6 495820 ):

_________________
Les épisodes - Page 6 Tumblr_pql7fvPfzp1rtmx1yo6_500

Les épisodes - Page 6 Signature

“Woman? Is that meant to insult me? I would return the slap, if I took you for a man.” ~ Daenerys Targaryen
You're a lot smarter than you look. Of course, you look like a retard ~ Cordelia Chase
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://cangelbestlovers.positifforum.com/
a.a.k
Cangel 'till the end
Cangel 'till the end
a.a.k

Messages : 25537
Date d'inscription : 29/06/2009
Age : 31
Localisation : In Jensen's arms

Les épisodes - Page 6 Empty
MessageSujet: Re: Les épisodes   Les épisodes - Page 6 EmptyMer 15 Mai - 19:39

Autres reviews et réactions:


blissfullybesotted:
Citation :

In conclusion:

Bran’s journey to become the Three-Eyed Raven, all the deaths it took to get him there: pointless

Arya’s struggle to become a faceless-man, but not to lose herself or her love for her family in the process: pointless

Jon being brought back from the dead/finding out his true lineage: pointless

Tyrion leaving behind his toxic family and joining a cause he actually believed in: pointless

Jaime leaving behind his toxic family to try and become a person worthy of redemption: pointless

Dany overcoming her abusers, oppressors & the misogynistic society she lives in, and, at every turn, using her power to help others do the same: pointless

The whole Night King/Long Night/life vs death plot line that is supposed to be the whole overarching purpose of the story, meant to highlight the futility of wars and crowns: utterly goddamn pointless


Les épisodes - Page 6 Tumblr_prigysqeK11wrbxm1_1280

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prigytOOk11wrbxm1_1280

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prigyu1Pod1wrbxm1_1280

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prigyvZYxl1wrbxm1_540

Les épisodes - Page 6 Tumblr_pritqiZXaB1qjrlno_1280
(pour infos, le 8x05 est descendu jusqu'à 47%)

Les épisodes - Page 6 Tumblr_pritqivEWE1qjrlno_1280

Les épisodes - Page 6 Tumblr_pritqivEWE1qjrlno_1280

Les épisodes - Page 6 Tumblr_pritqka6iR1qjrlno_1280

Les épisodes - Page 6 Tumblr_pritqk53mV1qjrlno_1280

Les épisodes - Page 6 Tumblr_pritqlGoyP1qjrlno_1280

Les épisodes - Page 6 Tumblr_pritqmIV9r1qjrlno_1280

_________________
Les épisodes - Page 6 Tumblr_pql7fvPfzp1rtmx1yo6_500

Les épisodes - Page 6 Signature

“Woman? Is that meant to insult me? I would return the slap, if I took you for a man.” ~ Daenerys Targaryen
You're a lot smarter than you look. Of course, you look like a retard ~ Cordelia Chase
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://cangelbestlovers.positifforum.com/
a.a.k
Cangel 'till the end
Cangel 'till the end
a.a.k

Messages : 25537
Date d'inscription : 29/06/2009
Age : 31
Localisation : In Jensen's arms

Les épisodes - Page 6 Empty
MessageSujet: Re: Les épisodes   Les épisodes - Page 6 EmptyMer 15 Mai - 19:40

suttons-brady
Citation :

i love jon snow. i really, truly do. but if you think that this show is ending with him as the hero for any other reason besides pure misogyny, you are completely ignorant.

jon does not deserve the iron throne, and he does not deserve to be the hero of this story.

is he a good, honorable man? yes. is he a hero? yes.

daenerys targaryen suffered through a childhood of poverty. she suffered through being mentally, physically, and sexually abused by her brother, her only living family. she suffered through years of assassins being sent to kill her, since she was a baby, simply because of her name. she was sold by her brother to a warlord as a sex slave. she was raped and brutalized. she eventually developed feelings of love for her husband as a means to survive. she suffered through the death of her husband and baby, blaming herself for both and actually having to be the one to kill her husband out of mercy. she managed to do the impossible and emerge from fire with three baby dragons, her children. she lead her people through the red waste, suffering with them as they all almost died of starvation and dehydration. she managed to negotiate her people’s safety in qaarth. she was betrayed by one of her best friends, resulting in the murder of her other best friend and the slaughter of her people. she moved on to liberate cities, free slaves, and execute justice on those who enslaved them.

she had the chance to leave slaver’s bay, to have a fleet and an army to take king’s landing, and she refused. she set aside her one goal in life in order to ensure the end of slavery and gain experience as a good ruler. when she was attacked and betrayed at every turn, her soldiers slaughtered, she refused to give in to the masters. when her dragons, her children, killed an innocent, she locked them away. she tried to negotiate a compromise with the people/masters to stop the killings by the sons of the harpy, only to be attacked and have even more of her soldiers killed. she went against the khalasar who kidnapped and whipped her, wanted to gang rape her, and forever enslave her in the dosh khaleen. she freed the dothraki women from the khals and banned them all from raping and killing. she outlawed raping, killing, and pillaging from the iron islands. she sacrificed one of her children to save jon & co. beyond the wall, against the advice of all of her council. she pledged herself and her forces to jon before he bent the knee. she fought alongside the extremely rude, disrespectful, petty, xenophobic northerners at the cost of her most trusted advisor and over half of her armies.

she lost another one of her dragons and had to watch as her best friend was brutally beheaded in front of her eyes.

she was told time and time again that she was nothing. that she would go mad because her father was the “mad king”, because she was a targaryen, despite everything she’s done to prove herself as a good and just ruler.

and then she learned that the man she loved, the only person truly on her side, betrayed her. and now everyone else she has left immediately started conspiring to kill or overthrow her.

you want to say she went mad because “she’s a targaryen” and then argue that jon, who is also a targaryen, is the hero in the same breath?

why? because he has a dick? because he wasn’t raised by the madness, even though neither was dany?

what about aemon targaryen? visenya targaryen? rhaenys targaryen? alysanne targaryen? baelor targaryen? jaeherys targaryen? daeron II? aegon V? viserys I? viserys II? rhaella? what about them? can she not be good, like them?

all daenerys will ever be remembered as is the foreign whore that brought savages to kill your children, the mad queen that burned cities to ashes even after surrender. for revenge. for power.

all daenerys will be remember as is the woman who gave everything, every part of herself because she wanted a home, only to be betrayed and murdered by the only man she has ever truly loved.

the great house targaryen will die with her.

what was it all for? what was the point of revealing jon’s identity if not for any other reason than to use it as a way to tear daenerys down, destroy her confidence, turn her allies against her? what was the point of their relationship? so that it can be so “poetic” and “devastating” when he kills her? so that jon can “feel bad” and wallow in self-pity for the rest of his life?

what was the point of jon snow? if you think the only character destruction i’m mad about is dany, you’re wrong. what was the point of jon? he doesn’t carry on the targaryen house. he doesn’t rule. he isn’t “the prince that was promised”. literally, what was the point if he just goes back to being the bastard of winterfell, living his life on the wall?

what was the point of jaime? jaime who risked everything to kill the mad king, to save innocent lives, that apparently “doesn’t care about innocent lives”. that after years and years of character development, ends up leaving a woman who loves him despite everything he’s done, just to go back to the abusive sister he finally left.

what was the point of cersei? the true mad queen, as it’s been shown time and time again. who would rather die, see millions die, than lose. who killed innocent people in the sept, leading to the death of her own son. you want me to feel sympathy for her? you want to make her the good guy? play sad music and cry while she begs not to die? (not to mention killing a pregnant woman on mother’s day – that’s a whole other thing right there)

what about grey worm? a character who started as a brutalized slave, meant to show no emotion and care about no one. he went through hell and survived to be liberated, to find love, to find his humanity. only for it to be taken away right in front of him. only for him to dishonor missandei’s memory by losing the humanity he worked so hard for, to kill and kill and kill. because hey, that’s what he was always meant to be, right – a killer.

and missandei? a woman who had been through hell, who was freed from chains only to die in chains.

missandei deserved better. grey worm deserved better. jaime lannister deserved better. (brienne deserved better)

jon snow deserved better.

and daenerys targaryen deserved fucking better.

_________________
Les épisodes - Page 6 Tumblr_pql7fvPfzp1rtmx1yo6_500

Les épisodes - Page 6 Signature

“Woman? Is that meant to insult me? I would return the slap, if I took you for a man.” ~ Daenerys Targaryen
You're a lot smarter than you look. Of course, you look like a retard ~ Cordelia Chase
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://cangelbestlovers.positifforum.com/
a.a.k
Cangel 'till the end
Cangel 'till the end
a.a.k

Messages : 25537
Date d'inscription : 29/06/2009
Age : 31
Localisation : In Jensen's arms

Les épisodes - Page 6 Empty
MessageSujet: Re: Les épisodes   Les épisodes - Page 6 EmptyMer 15 Mai - 19:50

TV Guide:


Les épisodes - Page 6 Tumblr_prhyj45UlH1umt7s0_540



Les épisodes - Page 6 Tumblr_prgvcxIgTB1v6a61p_540

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prgvcyTaMo1v6a61p_540

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prgvcyQKg11v6a61p_540

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prgvczFUFn1v6a61p_540

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prh8evAyig1rn6q16_540


Zavocado

Citation :
I think it’s fair to say we’ve all spent the last 24 hours processing what the showrunners have tried to force feed us. The misogyny, the racism, proving all the xenophobia right, the butchery of Dany. And Jon. Tyrion. Jaime. Bran. Brienne and Sansa. Arya and Cersei. Even the Hound. The list goes on until it rolls off the table. Lifting everyone from the chasms they climbed out of only to cast them back down into an even darker, more hopeless abyss.

It’s bleak. Heart-wrenching. Traumatizing. It’s brought character arcs crumbling to dust. Wiped years and years of storytelling out for the sake of some shock value. Obliterated so much character development its astounding there’s still people left to appear on screen. They stripped one of the most resilient characters in the series of everything she earned and fought for and everyone she trusted in less than 3 hours of screen time, and ignored the other 70+ hours to make jaws drop.

They fabricated Dany’s isolation so poorly that even some of her haters have called bullshit on it. She lost Jorah. Rhaegal. Missandei. Countless, faceless, unnamed Dothraki. So many Unsullied she freed only to be turned into villains. She lost the adoration she earned step by step. The idea of Westeros being the ultimate home and comfort, the place where she could finally have peace. And Jon, whatever is meant to be left of his character, when he’s only allowed to reiterate the same two lines on a loop. She lost her love and hopes and dreams. They took all of that from her. Beat us all in the face with it, as if we’ve never seen Dany lose everything before and come back stronger. But you know what?

They don’t get our love for Daenerys Targaryen.

They don’t get to take that one final joy and relief away from her. They don’t get to take our love and joy for these characters they reduced to husks. Not Dany. Not Jaime. Not Jon. Not Tyrion. Not Arya. Not Brienne. None of them.

Our love for them is theirs. It’s ours to offer freely. The showrunners don’t get to take that from these characters or from us. They don’t get to take it from Emilia and Kit and Peter and Lena and Maisie and Issac and Liam and all the rest. The fantastic crews and CGI teams, the directors and the cinematographers and Ramin and everyone who worked their asses off to do their jobs to the best of their ability.

“Power is power” might be the only worthwhile advice Cersei ever gave.

Power is power, and its ours. The power to choose love over all of their bullshit. To ship our couples and stan our favorite characters. To not give them the power to yank everything away from us. To keep all the smiles and joy that Dany and Jon, Tyrion and Cersei, Jaime and Sansa, Arya and Brienne, Bran and Davos have brought us. To give them the best with our stories and ideas and art.

To recognize our greatest power is to look the real villains dead in the eye, and remember what a frightened young girl decided years ago: Not today.

Weiss and Benioff don’t get to take them from us today. Not tomorrow. Not Sunday. Not ever.

They’re ours. We decide how great they get to be now, Weiss and Benioff. Not you.

_________________
Les épisodes - Page 6 Tumblr_pql7fvPfzp1rtmx1yo6_500

Les épisodes - Page 6 Signature

“Woman? Is that meant to insult me? I would return the slap, if I took you for a man.” ~ Daenerys Targaryen
You're a lot smarter than you look. Of course, you look like a retard ~ Cordelia Chase
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://cangelbestlovers.positifforum.com/
a.a.k
Cangel 'till the end
Cangel 'till the end
a.a.k

Messages : 25537
Date d'inscription : 29/06/2009
Age : 31
Localisation : In Jensen's arms

Les épisodes - Page 6 Empty
MessageSujet: Re: Les épisodes   Les épisodes - Page 6 EmptyMer 15 Mai - 19:57

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prgpmwQZEK1tpflgx_540

Citation :


almostmentallyunstable:

Citation :
So Daenerys is the true villain?

Not Ramsay Bolton
Not Cersei Lannister
Not Joffrey Baratheon
Not the Night King
Not Littlefinger

No the true villain is the woman who freed the slaves!!!

bael-the-bard:

Citation :
Her and her horde of brown people, don’t forget that!


lordhellebore
Citation :

What I’ve learnt from GoT

Dany: You’re doomed to be like your parents. Even if you never knew them. If they were terrible people, you’ll be as well. There’s no rising above this, there is no other way.

Jaime: There’s no escaping horrible relationships, and there’s no bettering yourself. You’re doomed to go back to what you used to be, no matter how far you came.

Theon: As a trauma survivor, you’ve got no place in this world. It doesn’t matter if you were able to rebuild yourself from nothing, that after all the trauma you went through, you managed to find yourself. They might mourn you when you die, but there’s no place among people for you.

Sansa: The only way to be strong is to become like your abusers. Having ideals and principles makes you stupid, growth is not learning to see see reality for what it is while deciding to stay true to yourself, it’s throwing away every shred of your personality and becoming exactly what you used to hate.

Sandor: You can’t heal. You can’t decide to leave your abuser behind. You have to have your hate and revenge, even if it kills you. (No, his self-awareness and what he told Arya don’t make it any better.)

Tyrion: It’s not worth it to believe in anything or anyone. Better stay a drunk cynic - you had it right from the beginning.

Grey Worm: In the end, you become what they tried to make you, a killing machine without mercy for innocents. There’s no escape.

Missandei: Once they’ve got you in chains, you will die in chains. They’re someone else’s chains than your first masters’, but they’re chains nonetheless.

Jon: Decent people are stupid and wilfully ignorant. Wanting peace is naivety, wanting people to try and work together is the height of ridiculous.

Probably forgot a hell of a lot of characters and ‘lessons’, but I think I’ve got enough for now. I’m just so tired of ‘grimdark’ stuff, and idk what narrative purpose any of this serves other than ‘everything’s futile and the world is a shit place’.


nightqueendany
Citation :

Life Lessons from Game of Thrones/the A Song of Ice and Fire Series:

Do not trust people who are from a foreign land.
Let people who have abused you keep abusing you and if they die a horrible death that was deserved, be sad about it and wish they had lived so they could keep abusing you and possibly kill you and your unborn child.
Do not fall in love. EVER.
Do not strive for anything. Because any kind of power will turn you evil.
Do not help people. They will never be grateful and this will also turn you evil.
Do not believe in a greater cause. There isn’t one.
Do not ever feel angry for the wrongs that have been done to you. You probably deserved it, even if you were a child when they happened.
Whatever your parents are, you will inevitably become them. You have no control over it. Don’t even try to fight it.
If you can’t have children, you are useless and may go crazy as well.
If a man doesn’t love you back, you are worthless and you will also go crazy.
People are ultimately bad. When given the opportunity, they will do whatever they want, no matter how many people it hurts, no matter who’s hurt them in the past, no matter where they’re from, people are not good.


Les épisodes - Page 6 Tumblr_prfy26iO4Y1yotcrpo1_540
Les épisodes - Page 6 Tumblr_prfy26iO4Y1yotcrpo2_540
Les épisodes - Page 6 Tumblr_prfy26iO4Y1yotcrpo3_640
Les épisodes - Page 6 Tumblr_prfy26iO4Y1yotcrpo4_540

_________________
Les épisodes - Page 6 Tumblr_pql7fvPfzp1rtmx1yo6_500

Les épisodes - Page 6 Signature

“Woman? Is that meant to insult me? I would return the slap, if I took you for a man.” ~ Daenerys Targaryen
You're a lot smarter than you look. Of course, you look like a retard ~ Cordelia Chase
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://cangelbestlovers.positifforum.com/
a.a.k
Cangel 'till the end
Cangel 'till the end
a.a.k

Messages : 25537
Date d'inscription : 29/06/2009
Age : 31
Localisation : In Jensen's arms

Les épisodes - Page 6 Empty
MessageSujet: Re: Les épisodes   Les épisodes - Page 6 EmptyMer 15 Mai - 20:02

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prg524sfdJ1wrbxm1_1280

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prg5244dCp1wrbxm1_1280

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prg524qhlb1wrbxm1_1280

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prg525N0lM1wrbxm1_1280

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prg525fJ2W1wrbxm1_1280

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prg526lZmQ1wrbxm1_1280

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prg526lZ8s1wrbxm1_1280

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prg5274rdX1wrbxm1_1280

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prg527idRi1wrbxm1_1280

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prg527LHUC1wrbxm1_540

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prfedjUMXm1t77ss9_540

Je pourrais continuer encore et encore et encore parce que, believe me, people are PISSED (et à juste titre damn it), mais je pense que ça résume bien l'état général du fandom...

_________________
Les épisodes - Page 6 Tumblr_pql7fvPfzp1rtmx1yo6_500

Les épisodes - Page 6 Signature

“Woman? Is that meant to insult me? I would return the slap, if I took you for a man.” ~ Daenerys Targaryen
You're a lot smarter than you look. Of course, you look like a retard ~ Cordelia Chase
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://cangelbestlovers.positifforum.com/
a.a.k
Cangel 'till the end
Cangel 'till the end
a.a.k

Messages : 25537
Date d'inscription : 29/06/2009
Age : 31
Localisation : In Jensen's arms

Les épisodes - Page 6 Empty
MessageSujet: Re: Les épisodes   Les épisodes - Page 6 EmptyMer 15 Mai - 20:04

Un peu d'humour:

We kind of forgot about good writing

_________________
Les épisodes - Page 6 Tumblr_pql7fvPfzp1rtmx1yo6_500

Les épisodes - Page 6 Signature

“Woman? Is that meant to insult me? I would return the slap, if I took you for a man.” ~ Daenerys Targaryen
You're a lot smarter than you look. Of course, you look like a retard ~ Cordelia Chase
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://cangelbestlovers.positifforum.com/
Miss Kitty
How rare & beautiful it is to even exist ♥
How rare & beautiful it is to even exist ♥
Miss Kitty

Messages : 10178
Date d'inscription : 29/06/2009
Age : 29
Localisation : Out of this World

Les épisodes - Page 6 Empty
MessageSujet: Re: Les épisodes   Les épisodes - Page 6 EmptyMer 15 Mai - 20:14

Je n'ai pas le temps de tout lire/voir pour ce soir, mais j'ai survolé les tweets et gros titres, et honnêtement, c'est rassurant de voir que beaucoup d'avis convergent sur à quel point l'épisode était nul.

Les mauvais ratings et les mauvais retours sont mérités.

Ils ont vraiment fait n'importe quoi... (et j'ai cru entendre dire que GRRM n'était pas d'accord avec leurs choix).
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://spuffy-and-cangel.forumactif.com/forum
a.a.k
Cangel 'till the end
Cangel 'till the end
a.a.k

Messages : 25537
Date d'inscription : 29/06/2009
Age : 31
Localisation : In Jensen's arms

Les épisodes - Page 6 Empty
MessageSujet: Re: Les épisodes   Les épisodes - Page 6 EmptyMer 15 Mai - 20:17

Et je finis avec ce superbe meta sur pourquoi, exactement, Mad!Queen Dany ne fonctionne pas:


Citation :

Let’s take a look at the case of Mad Queen and Dark Dany, shall we?

On the one hand we have the allegation that Daenerys decided, with full conscience, to burn King’s Landing to a crisp in advance to the attack, during her ‘Let it be fear’ scene with Jon Snow.

(Dumb&Dumber did say that it was a shift that happened in that moment and was not planned, but….. at this point do I even need to elaborate???)

Well.

This is the woman who lost her husband and baby and stepped into a fire with three dragon eggs. The woman that got her people out of the Red Waste alive only to have them all be slaughtered. The one that found herself captive to the Dothraki and escaped captivity as their fucking leader, in the most badass throw-me-to-the-wolves-and-I’ll-return-leading-the-pack moment of female empowerment.

Daenerys is the goddamn comeback Queen.

She’s been brutalised, abused, sold and raped. She’s lost more people than anyone. She’s been through everything. There’s nothing you can throw at her she hasn’t already known.

And you expect me to believe that what breaks her is Jon Snow being loved and idolised by a bunch of Northerners and wildlings that are coincidentally his buddies?

Really?

Daenerys Stormborn, the Breaker of Chains, the mhysa worshipped by her people was so incredibly jealous of Jon Snow, whom no one outside the North has even heard of, she decided to go completely berserk?
She goes to the region that’s notorious for being isolationist and obstinate, sees them demonstrate the predictable, xenophobic attitude they have towards anyone that isn’t them and she just falls into despair? Does she plan to move the capital to Winterfell and worries about how she’s gonna cope? She literally doesn’t need to set foot in this wasteland for the entirety of her reign.

Do you expect me to believe that Dany was one breath away from her life’s goal achieved, with King’s Landing surrendering without the blood of a single innocent shed, and she just went ‘fuck it, let’s throw this all in the garbage. Three days spent with a bunch of elitist Northern little shits have convinced me that I’m a completely useless leader that will never be loved by anyone, even though my entire life I have found myself navigating cultures completely foreign to me, managing to adapt and integrate, and ultimately win the people’s love and respect. If I don’t have the Northern Stamp of Approval I’m nothing! ’?

Do you expect me to believe Daenerys, who has lost so many people in her life just couldn’t stand the idea of Jon Snow not loving her? Do you really expect me to believe Daenerys Stormborn went full Ophelia/Lady MacBeth combo because.. a man rejected her? That’s it?! A man she knows for no more than a few weeks and has cost her near everything while giving her nothing?

Wasn’t everyone crying about Dany being powerhungry and obsessed with the Throne until yesterday? So how the everliving fuck can they seriously consider a plot that has her throw her victory and lifelong dream away, in any way believable?

Wasn’t everyone crying about Dany’s notorious dark side and Targaryen ruthlessness? So why didn’t she go straight for the Red Keep to take her revenge by taking down the woman that murdered her best friend, the woman who’s family ordered the massacre and brutalisation of her niece, nephew and sister-in-law and tried to decimate the entire Targaryen House?

‘But that’s what made her lose it! She couldn’t handle it and turned mad! The Targaryen genes! The inbreeding!’

Bullshit.

Five Targaryens have gone mad in three centuries. Five. And many others went down in history as some of the kindest, most benevolent rulers of the Realm.

You want to talk about her father, whom everyone loves bringing up with their smartass I-told-you-so comments? The man whom it took years to descend into madness and become the Mad King? The Nero of Westeros, that wanted to burn King’s Landing because he thought that would make him a fucking dragon? That’s the parallel you’re going for? Based on what?

How is a Pavlovian switch from sanity to madness, caused by bells of all things, a plausible depiction of a character descending into madness?

Dany was enraged, and she had every right to be so. She had every right to unleash holy hell to those who wronged her. Go full fire and blood.


I absolutely love Dany’s darkness, and I will defend the harshness with which she punishes her enemies, the slave masters and rapists and abusers, until my dying breath. I would have loved to see her every bit as ruthless getting her revenge from Cersei and her cronies, a living reflection of Visenya Targaryen, a dragon breathing fire herself.

But burning a city full of innocents to the ground is not how someone overcome with grief and rage that seeks revenge acts.

It’s not how any damn person acts, let alone the show’s posterchild of protecting the innocent and bringing justice. The woman that found a way to liberate Yunkai without shedding a drop of blood. The woman that refused to attack King’s Landing straight away, as any clever leader would do, to spare the innocents, lost her allies’ forces because of it, was willing to put everything on hold to save the North costing her dramatically, and negotiated with the devil for the umpteenth time to save those damn civillians.

Who has ever even done that? Stannis Baratheon that was about to sack the capital with his fleet? Robert Baratheon when he overthrew the Targaryens? Honestly what kind of conqueror bends over backwards, and turns their backs to an easy and certain win so that civillians won’t get hurt?

Daenerys fucking Targaryen did.


Meanwhile, every character we’ve spent seasons watching sit idly by as atrocities are committed, that have done their fair share of actually horrific shit in their day are suddenly clutching their pearls every time that Dany so much as voices the wish to finally fucking do what they came here for.

The gaslighting of Daenerys this past two seasons has been beyond outrageous. Cersei could literally throw her in a cell and Tyrion would be like ‘Your Grace, maybe it’s not wise, to move right away and release you…. Think of the innocent people…. The weather….. The omens…Flower power….’

She had to put up with all this patronising bullshit, suffer detrimental losses in her forces (that were then magically recovered but I am not getting into that shit) because of people that treated her as a mentally unstable liability and just take it.

And she did. She fucking took it all. She singlehandedly won King’s Landing with no civillian getting hurt after postponing the attack a million times already.

And I’m expected to believe that she threw it all away and just started burning everyone alive? Is this the Twilight Zone?

This clusterfuck was neither Dany embracing her fire and blood side nor going mad. It was merely a clownery meant to provide shock valur, that gave the audience the worst case of whiplash in the history of television and the character assassination of one of the most iconic female characters in fantasy.



_________________
Les épisodes - Page 6 Tumblr_pql7fvPfzp1rtmx1yo6_500

Les épisodes - Page 6 Signature

“Woman? Is that meant to insult me? I would return the slap, if I took you for a man.” ~ Daenerys Targaryen
You're a lot smarter than you look. Of course, you look like a retard ~ Cordelia Chase
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://cangelbestlovers.positifforum.com/
a.a.k
Cangel 'till the end
Cangel 'till the end
a.a.k

Messages : 25537
Date d'inscription : 29/06/2009
Age : 31
Localisation : In Jensen's arms

Les épisodes - Page 6 Empty
MessageSujet: Re: Les épisodes   Les épisodes - Page 6 EmptyMer 15 Mai - 20:32

Miss Kitty a écrit:
Je n'ai pas le temps de tout lire/voir pour ce soir, mais j'ai survolé les tweets et gros titres, et honnêtement, c'est rassurant de voir que beaucoup d'avis convergent sur à quel point l'épisode était nul.

Les mauvais ratings et les mauvais retours sont mérités.

Ils ont vraiment fait n'importe quoi... (et j'ai cru entendre dire que GRRM n'était pas d'accord avec leurs choix).


Honnêtement, c'est le seul point positif dans tout ça. Voir l'outrage collectif du fandom, qui se rassemble pour hurler un FUCK YOU à D&D.

C'est véritablement thérapeutique, aussi bizarre que ça puisse paraître.

J'espère sincèrement que ça aura un impact sur leur future carrière parce que c'est criminel d'avoir fait une bouse pareille alors que TOUT leur était possible: HBO était prêt à leur donner toutes les saisons qu'ils voulaient, avec le budget qu'ils voulaient, ... GRRM poussait aussi apparemment pour faire au moins 2-3 saisons de plus.

Après, je comprends que les impératifs des acteurs n'aident pas. Vraiment, je comprends. Mais on part dans l'extrême totalement inverse Les épisodes - Page 6 607762

Apparemment, la descente aux enfers de la série coïncide avec la signature du contrat que D&D ont eu avec Star Wars (ils sont censé écrire la prochaine trilogie). Je peux comprendre qu'après 10 ans, ils voulaient tourner la page mais MERDE, confie la série à d'autres alors, qui l'auraient clôturée comme il se doit. Parce que TOUT LE MONDE s'accorde pour dire que ce sont les scripts qui sont nuls. Le reste est IMPEC!

Quel gâchis Les épisodes - Page 6 607762

Pour GRRM, honnêtement, je ne sais pas. D'un côté, c'est facile de critiquer D&D parce que, s'il avait fini ses putains de livres, ils n'auraient pas eu l'opportunité de dévier.

Et il leur A dit comment il voulait terminer la saga. Normalement, les persos principaux ont la même conclusion dans la série que dans les livres, c'est juste le parcours pour y arriver qui change.

Donc, vu ce qu'ils font avec Dany et vu comment, d'après le leak, ça se termine pour TOUS les persos... Ouais, fuck GRRM. Même s'ils amènent les choses différemment, je suis quand même contre Mad!Queen Dany à 30000000% pour les raisons que j'ai expliqué dans ma review. Et je ne suis contente de la fin d'aucun des persos qui restent, so...

Mais d'un autre côté, y a une info qui passe actuellement sur tumblr comme de quoi l'histoire de "je pète un cable à cause de cloches" serait apparemment une intrigue qui irait parfaitement avec Jon Connington, un personnage des livres liés à une intrigue qui n'a pas été intégrée à la série => Fake!Aegon, aka le soi-disant 1er fils de Rheagar, qui ne serait pas mort. Bref, une intrigue assez complexe. Et beaucoup pense que Connington détruirait King's Landing dans les livres, suite à ces fichues cloches. Et que, pour une raison ou pour une autre, D&D auraient décidé de fusionner cette intrigue avec Dany... pour qui les cloches n'ont absolument aucun symbole (pas comme Cersei avec sa marche de la honte par exemple).

Bref, c'est un véritable n'importe quoi. Mais j'avoue que ça me redonne un peu d'espoir pour la conclusion de Dany dans les livres... même s'ils ne seront jamais finis, donc...

_________________
Les épisodes - Page 6 Tumblr_pql7fvPfzp1rtmx1yo6_500

Les épisodes - Page 6 Signature

“Woman? Is that meant to insult me? I would return the slap, if I took you for a man.” ~ Daenerys Targaryen
You're a lot smarter than you look. Of course, you look like a retard ~ Cordelia Chase
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://cangelbestlovers.positifforum.com/
a.a.k
Cangel 'till the end
Cangel 'till the end
a.a.k

Messages : 25537
Date d'inscription : 29/06/2009
Age : 31
Localisation : In Jensen's arms

Les épisodes - Page 6 Empty
MessageSujet: Re: Les épisodes   Les épisodes - Page 6 EmptyLun 20 Mai - 16:06

Je ne vais m'épancher là tout de suite sur le 8x06 (ça viendra certainement un peu plus tard) mais wow, je savais ce qui s'y passait étant donné que le leak de la mort avait raison sur toute la ligne. Et, en sachant que c'était un foutoir total? C'est parvenu à être encore *pire* que ce que je pensais!

Bravo D&D, vous vous êtes surpassés, vous êtes parvenus à détruire la plus grande série du monde en 3-4 épisodes. Well done, Rolling Eyes

Et le message que vous renvoyez, à l'époque actuelle, en 2019, à un moment où les femmes sont attaquées de partout est juste MAGISTRAL! Et pas *du tout* raciste Rolling Eyes

LA question qu'on se pose en voyant le générique de fin? What in the seven hells was the FUCKING point????

_________________
Les épisodes - Page 6 Tumblr_pql7fvPfzp1rtmx1yo6_500

Les épisodes - Page 6 Signature

“Woman? Is that meant to insult me? I would return the slap, if I took you for a man.” ~ Daenerys Targaryen
You're a lot smarter than you look. Of course, you look like a retard ~ Cordelia Chase
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://cangelbestlovers.positifforum.com/
angel_15
Little miss addict
Little miss addict
angel_15

Messages : 8313
Date d'inscription : 30/06/2009
Age : 29
Localisation : In Star City with Oliver Queen

Les épisodes - Page 6 Empty
MessageSujet: Re: Les épisodes   Les épisodes - Page 6 EmptyMar 21 Mai - 1:49

Oh je suis tellement désolée...moi qui espérait pour toi qu'ils allaient au moins vous donner un bon final. Je t'enviie d'énorme calins Les épisodes - Page 6 884791

_________________
Les épisodes - Page 6 Somuch10
But the truth is, we are the best parts of each other.
And that is so much bigger than the freakin’ universe… I will find you, again, I promise.

Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://leavingyoubehind.shattered-memories.net En ligne
Ze Lamélie
Friends Forever
Friends Forever
Ze Lamélie

Messages : 2767
Date d'inscription : 27/12/2016
Age : 37
Localisation : France

Les épisodes - Page 6 Empty
MessageSujet: Re: Les épisodes   Les épisodes - Page 6 EmptyMar 21 Mai - 7:55

pareil que sophie Les épisodes - Page 6 890107 Les épisodes - Page 6 890107
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Miss Kitty
How rare & beautiful it is to even exist ♥
How rare & beautiful it is to even exist ♥
Miss Kitty

Messages : 10178
Date d'inscription : 29/06/2009
Age : 29
Localisation : Out of this World

Les épisodes - Page 6 Empty
MessageSujet: Re: Les épisodes   Les épisodes - Page 6 EmptyMer 22 Mai - 9:15

Je compatis tellement a.a.k... Les épisodes - Page 6 618198

Je viens de finir de le regarder (admirez mon détermination, il était 1 h du matin quand je suis arrivée après l'avion depuis Rome et je suis quand même parvenue à en voir les 2/3 avant de dormir), et je n'ai pas reconnu, ni la plupart des personnages, ni l'histoire...

Une chose cependant que j'ai aimée : la mise en place d'une espèce de, je ne sais pas comment le qualifier... démocratie ? Choix du Roi, plutôt qu'un droit de descendance ?

Et j'apprécie que Tyrion reste la Main du Roi.

Mais pour tout le reste ? Meh. Je n'ai absolument rien ressenti lors de la mort de Daenerys. Vraiment RIEN. Alors qu'elle fait partie de mes personnages préférés depuis bien longtemps. Ni même quoique ce soit concernant Jon... Ils m'ont coupée des personnages en fait, avec leur écriture, et je trouve ça profondément dommage.

En ce qui me concerne, le final de la série sera le 8x03. La résolution autour de la question du Trône, de la bataille contre Cersei, a (dans mon esprit) eu une toute autre résolution, que je laisse le soin aux fans d'éventuellement écrire dans les (je n'en doute pas, très nombreuses) fanfictions.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://spuffy-and-cangel.forumactif.com/forum
a.a.k
Cangel 'till the end
Cangel 'till the end
a.a.k

Messages : 25537
Date d'inscription : 29/06/2009
Age : 31
Localisation : In Jensen's arms

Les épisodes - Page 6 Empty
MessageSujet: Re: Les épisodes   Les épisodes - Page 6 EmptyMer 22 Mai - 14:26

J'admire ta détermination! J'avoue que moi-même, même si je ne l'ai pas regardé en live vu que je connaissais le contenu, je me suis réveillée vers 4h20 du matin. Soit exactement au moment où il s'est terminé. Et je n'ai pas réussi à me rendormir, tellement j'avais la boule au ventre.



Miss Kitty a écrit:
Une chose cependant que j'ai aimée : la mise en place d'une espèce de, je ne sais pas comment le qualifier... démocratie ? Choix du Roi, plutôt qu'un droit de descendance ?

Et j'apprécie que Tyrion reste la Main du Roi.

Le truc c'est que, quand on y réfléchit, ce système est du pipeau. Rien n'est changé, aucune roue n'est cassée. Bran est élu Roi par... des lords qui sont des descendants de grandes familles. Et dont la moitié sont soit Stark, soit liés aux Stark par le sang ou mariage ou tradition.

Aucune des personnes qui sont là, hormis Davos, ne sont là pour leurs actions, aucun n'a été choisi par le peuple. Ils sont là parce que ce sont les HERITIERS des grandes familles. Et vu leur réaction à la proposition de démocratie de Sam (qui n'invente rien d'ailleurs, puisque la Garde de Nuit et les Greyjoy fonctionnent comme ça depuis des années  Rolling Eyes ), ça ne changera pas. Ils se fichent des petits gens et de leur opinion. Ils restent dans la sphère supérieure.

Citation :

Tyrion: Rulers won’t be hereditarily selected anymore; they will be elected by this council.

The council: is composed of hereditarily selected members

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prs99zYFiD1tq3nid_540

Et je dirais même que c'est pire, étant donné que ça ne peut que provoquer *encore* plus de guerre pour voir qui sera élu après la mort de Bran. Qui, certes, ne peut pas avoir d'enfant. Mais que se passera-t-il quand le prochain souverain aura un héritier?

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prss8pXag31tua6ee_500


Quelqu'un a même, très justement, fait remarquer que ce système existait à l'époque de l'Empire Romain. Mais qu'au final, ça passait quand même généralement de père en fils.

Sans compter qu'en rendant le Nord indépendant, ils permettent à Sansa de continuer la monarchie ('cause, you know, elle devient Reine parce qu'elle est STARK. Et les seigneurs du Nord doivent s'agenouiller devant elle). Et que donner l'indépendance au Nord, alors que le ROI est un STARK est juste  Rolling Eyes Ils n'ont jamais été indépendants. Ned n'a jamais voulu l'indépendance et Robb est juste parti en guerre contre les Lannister à cause de la façon dont Ned a été trahi.

Mais, sûr, rendons l'indépendance aux Nordiens parce qu'ils sont morts pour vaincre les Marcheurs blancs (bitch, *where*? C'était les Dothrakis et les Unsullied!). Mais Dorne, LE royaume qui n'a jamais été conquis par Aegon et ses soeurs, qui est juste venu se rajouter aux 7 royaumes par le mariage et qui a toujours été le rebelle du lot,  DORNE ne revendique pas l'indépendance? Les Ironborn (Yara Greyjoy) qui se sont rebellés contre les Stark par le passé et qui ont négocié leur indépendance avec Dany, à la condition d'arrêter les pillages et les viols, ne réclament PAS leur indépendance? Rolling Eyes


Citation :
when you know you’re going to incite a dornish uprising in like two days but you have to sit through a bullshit circlejerk council meeting first

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prslf9xxRg1qmyy55_640


Et faire de Tyrion la Main du Roi est, IMO, une aberration totale. Il était une HORRIBLE Main pour Dany. Chacun de ses conseils et des plans qu'il a concocté ont échoué. A cause de lui, elle a perdu tous ses alliés westerosiens (Dorne, les Tyrell et les Greyjoys), c'était *son* idée d'envoyer une équipe de l'autre côté du Mur, ce qui a failli couter la vie à Jon&Co, a résulté à la mort de Viserion et à la chute du Mur. Il a convaincu Dany qu'elle pouvait faire confiance à Cersei ou la raisonner à plusieurs reprises, ce qui n'a servi, dans le meilleur des cas à rien (le sommet en saison 7) et dans le pire à la mort de Missandei. Et il n'a cessé de retenir Dany quand elle avait l'instinct d'anéantir ses ennemis avec ses dragons. Or, comme l'a montré le 8x05, elle aurait très facilement pu neutraliser la flotte d'Euron et s'emparer du Red Keep, avec le moins de dommages collatéraux possibles, en un temps record et sans trop de danger pour ses dragons, si elle avait suivi son instinct depuis le DEBUT.

La grande tragédie de Dany cette saison, c'est que si elle n'avait PAS écouté tous ses conseillers (du moins les hommes, aka Tyrion, Varys et Jon), elle aurait pu tout gagner, sans perdre un trop grand nombre de vies et, surtout, sans se perdre elle-même.

Le pire, IMO, est qu'à la fin? Avant même que Dany ne commette l'irréparable, Tyrion l'a trahie de la pire façon puisqu'il s'est arrangé pour que Cersei puisse fuir la ville et, ainsi, éviter d'être jugée et exécutée pour ses crimes. A ses yeux, *Cersei* méritait d'être sauvée. Mais pas Dany Rolling Eyes


Bref, la résolution 'politique' de l'histoire est tout aussi incohérente que le reste. Surtout que les gens qui constituent le conseil n'ont, pour beaucoup, pas les compétences nécessaires pour diriger le pays (Bron pour les finances? Sérieux? Et Sam comme grand Mestre alors qu'il n'avait même pas *commencer* la formation?)

Citation :
So to get this straight, the new king of the Six Kingdoms is a mystical, non-human being inhabiting the body of a Norherner and everyone in the Six Kingdom is fine with a Northern king even if the North was granted an independence by him. His first act as a king is basically an act of nepotism and everyone believes him to rule neutral and unbiased in the North’s favour, just like that.

The Hand of the King is a self-admitted patricide who murdered his past lover. He also practices clientelism and nepotism, giving the position of the Master of Coin to his bodyguard/friend for not murdering him.

The Master of Coin is a former sellsword who would do anything for gold so instead of him controlling the money, the money control him.

The Lord/Lady Commander of the King’s Guard is yet another Kingslayer.

And the Grand Maester is an oathbreaker who broke his Citadel and Night’s Watch vows and fathered a child.

The new, better world doesn’t seem so new or better. It isn’t different either, instead it’s merely more of the same. So in the end, Jon Snow did know something. He was a damn prophet.

Ce qui est super dommage c'est que, de tous les personnages de la saga, seuls TROIS pensaient au bas peuple, les voyaient comme autrement qu'inférieurs et auraient pu faire en sorte que les choses changent pour eux (auraient *vraiment* pu casser la roue): l'une a été assassinée par la seule personne en qui elle avait entièrement confiance, le 2ème a été exilé au pays de la neige, où il a pu rejoibdre son meilleur pote et son loup... et la 3ème est partie à la recherche de l'Amérique.

Ils ne restent que les autres, qui sont satisfaits du système en place et qui pensent que donner une voix aux opprimés est la plus grande blague du siècle...

Citation :
   Game of Thrones ten years ago: An imbalance of power towards one family, men in charge of basically everything, bastards are treated horribly and relagted to the wall, a king that doesn’t want to be king and he doesn’t have a real heir and a bunch of disgruntled kingdoms waiting for him to die probably.

   Game of Thrones now: An imbalance of power towards one family, men in charge of basically everything, bastards are treated horribly and relagted to the wall, king that doesn’t want to be king and he doesn’t have a real heir and a bunch of disgruntled kingdoms waiting for him to die probably.



Citation :
En ce qui me concerne, le final de la série sera le 8x03. La résolution autour de la question du Trône, de la bataille contre Cersei, a (dans mon esprit) eu une toute autre résolution, que je laisse le soin aux fans d'éventuellement écrire dans les (je n'en doute pas, très nombreuses) fanfictions.

Amen sista! J'ai déjà lu quelques fanfics qui sont *tellement* plus satisfaisantes.


Un bon résumé du 8x06 et puis de la saison en général:

Citation :
The Finale as Joffrey’s wedding
Les épisodes - Page 6 Tumblr_prropcC63N1s4s613_500
Les épisodes - Page 6 Tumblr_prropcNxyu1s4s613_500
Les épisodes - Page 6 Tumblr_prrtt0gkT01s4s613_500
Les épisodes - Page 6 Tumblr_prropaKPWu1s4s613_500
Les épisodes - Page 6 Tumblr_prropajo5k1s4s613_500
Les épisodes - Page 6 Tumblr_prropbamfF1s4s613_500
Les épisodes - Page 6 Tumblr_prropbA0f91s4s613_640
Les épisodes - Page 6 Tumblr_prropgKxWj1s4s613_500
Les épisodes - Page 6 Tumblr_prropcZSI11s4s613_500

“Miserable affair”


Citation :
SO,

   - jon being revealed as a targaryen? POINTLESS

   - the night king being hyped up as the biggest threat for 8 seasons? POINTLESS

   - cersei being the original mad queen and being hyped up as the biggest human threat? POINTLESS

   - jaime’s character development and 8-year long redemption arc? POINTLESS

   - bran becoming the three-eyed raven? POINTLESS

   - jon being brought back from the dead for a higher purpose? POINTLESS

   - arya leaving braavos and instead choosing her family and home? POINTLESS

   - the starks going through hell for years and years waiting to be reunited? POINTLESS because they were reunited for like 5 minutes before being separated again

   - daenerys overcoming all the terrible things that happened to her, bringing magic back to the world, going from nothing to becoming one of the most powerful people on earth, pledging to break the wheel, learning the moral difficulties of ruling, trying hard not to be like her father? POINTLESS

   BUT HEY AT LEAST BRONN GOT HIS CASTLE SO IT’S ALL GOOD

Citation :


Citation :
game of thrones : season eight

Les épisodes - Page 6 Tumblr_prs81ha96c1rz4ux1_400

_________________
Les épisodes - Page 6 Tumblr_pql7fvPfzp1rtmx1yo6_500

Les épisodes - Page 6 Signature

“Woman? Is that meant to insult me? I would return the slap, if I took you for a man.” ~ Daenerys Targaryen
You're a lot smarter than you look. Of course, you look like a retard ~ Cordelia Chase
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://cangelbestlovers.positifforum.com/
Contenu sponsorisé




Les épisodes - Page 6 Empty
MessageSujet: Re: Les épisodes   Les épisodes - Page 6 Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
Les épisodes
Revenir en haut 
Page 6 sur 7Aller à la page : Précédent  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Suivant
 Sujets similaires
-
» Acteurs AB présents dans les épisodes

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
World is a Fiction :: Fanfictions: les privilégiés :: Game of Thrones :: Discussions-
Sauter vers: