World is a Fiction

Vous aimez lire ou écrire des fanfictions sur des séries, des films ou autres? Ce forum est pour vous ^^

AccueilAccueil  CalendrierCalendrier  FAQFAQ  RechercherRechercher  MembresMembres  GroupesGroupes  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  

Partagez | 

20ème anniversaire de BTVS

AuteurMessage
Miss Kitty
How rare & beautiful it is to even exist ♥

MessageSujet: 20ème anniversaire de BTVS   Ven 10 Mar - 23:48

+ 20 ANS DE BTVS +

Aujourd'hui est un anniversaire très spécial, puisqu'il s'agit du 20ème anniversaire de la premier diffusion de BTVS !

En effet, le pilote de la série a été diffusé le 10 mars 1997 pour la première fois.

Je rappelle qu'une interview, partagée dans ce topic ICI, réunit 13 des membres du cast & staff, et est vraiment fun à lire ^^

Un très, très joyeux 20ème anniversaire à la série I love you

Pour l'occasion, je vous propose de venir éventuellement partager ici, avec le recul de toutes ces années, votre sentiment sur la série aujourd'hui ! Qu'est-ce qu'elle vous inspire, ce qu'elle vous a apporté, comment vous la voyez/considérez aujourd'hui... Bref, si vous le souhaitez, partagez votre expérience, ce serait un moyen de lui rendre hommage ! ^^
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://spuffy-and-cangel.forumactif.com/forum
Miss Kitty

MessageSujet: Re: 20ème anniversaire de BTVS   Ven 10 Mar - 23:50

La quantité d'amour et d'articles circulant sur les réseaux sociaux est juste dingue ! Je suis vraiment heureuse de voir un tel engouement autour de cet anniversaire !

Voici les tweets/messages des membres du staff, qui ont quasi-tous réagi !

A commencer par Sarah, qui a rendu un joli hommage :

Citation :
20 years ago today, I had the greatest privilege to bring Buffy to your tv screens for the first time. It was a long and challenging road to get there. First the movie, then a passed over pilot presentation, and eventually a mid season time slot on a little known network. That first season, we liked to think of ourselves as the little show that could. While we knew the potential, I don’t think any of us saw the lasting impact our show would have. As an actor, you wish for that one role where you can leave your mark and forever be remembered, with Buffy I got so much more. She’s a feminist challenge to gender hierarchy. Buffy may have been the Chosen One, but I was the lucky one. Thank you to Gail Berman for always believing there was a show in that movie. Thank you to Joss Whedon, for trusting me to give life to one of the greatest female characters ever created. Thank you to David, for always being my Angel. Thank you to James for understanding that while Buffy and Spike may have been love/hate, I have nothing but love for you. Alyson, as any woman knows, you are nothing without the love and support of great female friends, so thank you for being that. Michelle, you will always hold a key to my heart. Thank you to all the incredible actors for seven seasons of amazing performances. I would be remiss if I didn't mention the incredible crew that worked tirelessly (and also really tired) to bring this show to life. And lastly, but most importantly thank you to all of you, the fans. We made this show for you, and your unwavering support has kept this show going long past our seven years. You are everything. And always remember..."if the apocalypse comes, beep me" #buffyslays20

Miss Kitty

MessageSujet: Re: 20ème anniversaire de BTVS   Ven 10 Mar - 23:50

Charisma Carpenter sur Instagram :

Citation :
#buffythevampireslayertwentiethanniversary
Hard to believe.
What an honor to have been a part of something that resonated so deeply with so many and is equally relevant today as it was then.
It's impossible to articulate.
It's equally impossible to express the gratitude I have for the gifts this show has given me.
I am too emotional hence, stymied.
But, I can say Thank You.
Thank you to these amazing people for creating, executing and championing our little feminist horror show: #JossWhedon #GailBerman #MarciaSchumann #DavidGreenwalt #MartiNoxon #DavidFury Thank you to our entire crew, ( special shout out to the Transpo dept. )
Thank you to all of the wonderful Directors.
Thank you to arguably one of mostwatchable and talented casts I have ever had the pleasure to work with and learn from.
But the biggest Thank You is to the fans.
Buffy has THE BEST, most loyal fans possible. With out your dedication and passion for the show, none of this would be a conversation today.
Thank you.

Dernière édition par Miss Kitty le Sam 11 Mar - 12:37, édité 1 fois
Miss Kitty

MessageSujet: Re: 20ème anniversaire de BTVS   Ven 10 Mar - 23:51

Miss Kitty

MessageSujet: Re: 20ème anniversaire de BTVS   Ven 10 Mar - 23:51

Miss Kitty

MessageSujet: Re: 20ème anniversaire de BTVS   Ven 10 Mar - 23:52

Miss Kitty

MessageSujet: Re: 20ème anniversaire de BTVS   Ven 10 Mar - 23:52

Miss Kitty

MessageSujet: Re: 20ème anniversaire de BTVS   Sam 11 Mar - 0:20

C'est le moment où je vais faire ma mièvre deux minutes (20 ans, ça fait forcément quelque chose) et remercier sincèrement la série pour ce qu'elle m'a apporté pendant toutes ces années. J'ai grandi avec ses personnages, son univers et son histoire, et elle m'a permis des rencontres in real life absolument formidables, le genre d'amitiés qui s'inscrivent sur le long terme. Ca fait environ 10 ans que je me suis inscrite sur mon premier forum, et ça a été, à compter de ce jour, une cascade de nouvelles amitiés et rencontres, des débats funs et intéressants, où j'ai beaucoup appris et qui m'ont je pense aussi beaucoup fait évoluer, des rencontres avec les membres du staff eux-mêmes -et, évidemment, sans oublier le temps infini passé à lire ou écrire des fanfictions.

J'imagine qu'on a chacun notre histoire avec la série, mais pour moi, ça a été un refuge face à des responsabilités parfois trop lourdes et des difficultés personnelles souvent trop grandes quand j'avais une dizaine d'années -puis plus. La série m'a toujours réconfortée et aidée. Je n'aurais pas aussi bien tenu le coup si je ne l'avais pas eu pour me permettre d'échapper à ma réalité quotidienne. Le Scooby était une deuxième famille pour moi. Et la relation de Buffy & Spike a eu - et a toujours- une place toute particulière dans mon coeur.

La série m'a ouvert l'esprit et permis de voir beaucoup de choses d'un oeil différent. Je pense qu'elle a énormément contribué à me construire.

Donc merci à la série, merci à son staff, et merci à ses fans. #LaMinuteMièvreDuJour
Miss Kitty

MessageSujet: Re: 20ème anniversaire de BTVS   Sam 11 Mar - 12:36

Michelle Trachtenberg sur Instagram :

Citation :
Happy 20 year #anniversary to #buffythevampireslayer. I was 14 when I was cast for season 5 as #dawn. The sister #buffy never had. Oh. And the key to mankind's survival. No big. I learned so much from watching the cast, and watching Sarah kill it (pun intended). I grew 5 inches during the course of the show. I always wished the magic shop was real. I sang a song about anchovies on pizza, because one of our writers loved anchovies and her favorite pizza chain had just taken them off the menu because they weren't a popular topping. And she thought if Dawn sang: "Anchovies anchovies you're so delicious, I love you more than all the other fishes!" That they might put them back on the menu. Problem was. I hate anchovies. So I came up with the idea that we can make shiitake mushrooms look like anchovies (cue everyone zooming in on the pizza I'm holding in that scene). There was the time Buffy had to tackle Dawn and my padded bra blocked her closeup, and I knew it was time to accept that my boobies would come in time just not at that time. There was the time I had no idea what "Hogwarts" was, and when I asked during rehearsal what that was, you could hear a pin drop cuz everyone was so shocked I didn't know; by the time I got back to my trailer after filming the scene, Joss had sent his assistant to get me the first couple of books and he signed it, so now I have to have JK Rowling sign it and my inner child will rejoice. There was the time Joel Grey sang to me my favorite song from Cabaret 'the key' before his character tried to kill me. Oh. And there was the time we were all a part of a great show that meant something to so many people. That is fucking cool. Thank you to all of the fans, you slay us. And if you go out to celebrate tonight. Be back before Dawn.
a.a.k
Cangel 'till the end
Cangel 'till the end

MessageSujet: Re: 20ème anniversaire de BTVS   Dim 12 Mar - 20:01

Happy birthday Buffy!

Je n'ai pas une relation aussi "intime" avec la série qu'avec sa p'tite soeur, mais comme elle est à l'origine d'Ats, je ne peux qu'être immensément reconnaissante

Et j'aime énormément tous les hommages, surtout celui de SMG!

“Woman? Is that meant to insult me? I would return the slap, if I took you for a man.” ~ Daenerys Targaryen
You're a lot smarter than you look. Of course, you look like a retard ~ Cordelia Chase
Voir le profil de l'utilisateur http://cangelbestlovers.positifforum.com/
Miss Kitty

MessageSujet: Re: 20ème anniversaire de BTVS   Dim 13 Aoû - 16:36

Photos de l'événement autour des 20 ans de BTVS au SDCC 2017, avec Clare Kramer en présentatrice ^^

Spoiler:

a.a.k
Cangel 'till the end
Cangel 'till the end

MessageSujet: Re: 20ème anniversaire de BTVS   Dim 13 Aoû - 17:12

Dommage qu'il n'y avait pas plus d'acteurs présents! Mais cool que Clare ait présenté ^^

“Woman? Is that meant to insult me? I would return the slap, if I took you for a man.” ~ Daenerys Targaryen
You're a lot smarter than you look. Of course, you look like a retard ~ Cordelia Chase
Miss Kitty

MessageSujet: Re: 20ème anniversaire de BTVS   Dim 13 Aoû - 17:19

Ouais, carrément, le SDCC était la parfaite occasion de réunir tous les acteurs pour marquer le coup et ils ont foiré bien comme il faut, c'est dommage ! La plupart des personnes avec qui on en a parlé étaient super déçues qu'ils n'aient pas accordé plus d'espace et d'importance à l'événement. Je pense que les acteurs se seraient prêtés au jeu avec plaisir...

C'était tout minuscule au final, dommage...
Miss Kitty

MessageSujet: Re: 20ème anniversaire de BTVS   Dim 28 Jan - 20:06

Je parcourais un top sur les choses qu'on ne savait pas sur BTVS, et à un moment, ils évoquent cet événement récent dont Nicholas aurait parlé à une convention, j'ignorais que c'était la raison de son absence pour la réunion EW !!

Citation :
12. DAVID BOREANAZ DIDN’T WANT NICHOLAS BRENDON AT THE REUNION

This one comes straight from the mouth of Nicholas Brendon. Many fans noticed that Brendon was absent from the Entertainment Weekly 20th anniversary cast sit-down, but then, so was Anthony Steward Head. However, a photo that Brendon appeared in, despite being absent the moment that it was taken, raised more questions. At the 2017 Wales Comic Con, Brendon opened up about the reason why: David Boreanaz.

Apparently, Brendon’s former costar didn’t want him at the photoshoot and Brendon was given a later call time because of it. He was afforded the opportunity to reunite with certain members of the cast, but not everyone, and was later Photoshopped into the picture of the group. Brendon didn’t give much information beyond this, choosing to end the uncomfortable moment with his famous Snoopy dance.

Whether Boreanaz’s feelings had anything to do with Brendon’s history of substance and domestic abuse, we may never know.

Source : https://screenrant.com/buffy-vampire-slayer-dark-secrets-behind-shocking-trivia-facts/2/?view=lista
a.a.k
Cangel 'till the end
Cangel 'till the end

MessageSujet: Re: 20ème anniversaire de BTVS   Dim 28 Jan - 21:05

Difficile de juger sans tout le contexte mais... c'est bizarre (et pas super sympa si c'est vrai!)

Miss Kitty

MessageSujet: Re: 20ème anniversaire de BTVS   Dim 28 Jan - 23:30

Je pense que les attitudes et les soucis de Nicholas avec l'alcool et la justice n'ont pas aidé ces dernières années. :/
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: 20ème anniversaire de BTVS   

20ème anniversaire de BTVS
Page 1 sur 1