World is a Fiction

Vous aimez lire ou écrire des fanfictions sur des séries, des films ou autres? Ce forum est pour vous ^^

AccueilAccueil  CalendrierCalendrier  FAQFAQ  RechercherRechercher  MembresMembres  GroupesGroupes  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  

Partagez | 

Les épisodes

Aller à la page : Précédent  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
AuteurMessage
Miss Kitty
How rare & beautiful it is to even exist ♥

MessageSujet: Re: Les épisodes   Sam 5 Mai - 12:18

Oui, j'adore aussi cette tendance qu'a Mary à adopter les garçons ! Ca fait sens, elle a perdu ses fils quand ils étaient enfants et elle les a retrouvés adultes, je pense qu'elle fait une forme de transfert en essayant de se lier comme possible pour rattraper ce temps perdu et toutes les étapes manquées avec se propres fils.

REVIEW 13x21 (SPOILERS)

HOLY. SHIT. Shocked  Quand les scénaristes et autres membres du staff disaient qu'on n'était pas émotionnellement préparés pour cet épisode, ils avaient raison, wow Laughing

Cet épisode fait grandement la part belle à Sam et la relation Dean-Sam.

Spoiler:

Bref, vivement la semaine prochaine pour la suite, mais je serai à Rome, donc va falloir qu'on se débrouille pour le voir avec mes amies de la convention !
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://spuffy-and-cangel.forumactif.com/forum
Ze Lamélie
Friends Forever
Friends Forever

MessageSujet: Re: Les épisodes   Sam 5 Mai - 21:45

13x21

Spoiler:

Miss Kitty

MessageSujet: Re: Les épisodes   Dim 6 Mai - 0:38

Spoiler:

Ze Lamélie
Friends Forever
Friends Forever

MessageSujet: Re: Les épisodes   Sam 12 Mai - 13:41

ah oui trois heures dessus effectivement

13x22

Spoiler:

Ze Lamélie
Friends Forever
Friends Forever

MessageSujet: Re: Les épisodes   Sam 19 Mai - 16:55

13x23 season finale

Spoiler:

Miss Kitty

MessageSujet: Re: Les épisodes   Dim 20 Mai - 11:02

Ze Lamélie, ouiii, carrément pour le 13x22 et Dean & Cas qui sont basiquement papa et maman Laughing Razz  J'ai adoré quand Cas va chercher Dean en mode, "j'y arrive pas avec Jack" et que Dean accourt direct en mode : "Hey!!!" pour dégager Lucifer et son influence sur Jack    Pareil dans le final, quand Cas va pour aller après Jack et que Dean le retient en mode, "nope, laisse le faire".

REVIEW 13x23

Ma review sera brève (pour de vrai, car je ne l'ai pas trop aimé Laughing ). La saison 13 est devenue une de mes préférées pour sûr, mais le final n'était pas DU TOUT à la hauteur. Je lui ai préféré les 13x21 et 13x22, qui avaient à mon sens un impact émotionnel plus intéressant.

Spoiler:

Bref, rendez-vous la saison prochaine, on verra bien ce que ça donne !
Ze Lamélie
Friends Forever
Friends Forever

MessageSujet: Re: Les épisodes   Dim 20 Mai - 13:42

Spoiler:

a.a.k
Cangel 'till the end
Cangel 'till the end

MessageSujet: Re: Les épisodes   Dim 20 Mai - 21:51

What the HELL did I just watch?

Je parle évidemment du 13x23:

Spoiler:

Non, franchement, cet épisode est la goutte qui fait déborder le vase. C'est bon, j'arrête les dégâts. Ca me désole pour le cast, que j'aime de tout mon coeur, pour les personnages que j'adorais à fond les ballons et pour la série qui m'a tellement passionnée mais...

I'm done

“Woman? Is that meant to insult me? I would return the slap, if I took you for a man.” ~ Daenerys Targaryen
You're a lot smarter than you look. Of course, you look like a retard ~ Cordelia Chase

Dernière édition par a.a.k le Lun 21 Mai - 0:07, édité 1 fois
Voir le profil de l'utilisateur http://cangelbestlovers.positifforum.com/
Miss Kitty

MessageSujet: Re: Les épisodes   Dim 20 Mai - 23:41

Hum, toi qui étais déjà récalcitrante à la série dernièrement, je comprends totalement que cet épisode soit la goutte d'eau qui fasse déborder le vase Laughing

Mais là franchement, les avis que j'ai lus sont généralement unanimes, il est très mauvais Laughing

Perso, j'ai adoré la saison 13 en général, donc forcément, j'ai plus d'accroches pour me faire continuer, je me dis que cet épisode était un échec, et puis basta, next ^^ Bob Singer s'occupait de la réalisation, je sais pas ce qui lui est arrivé Laughing

Ze Lamélie, ouiii, j'aime beaucoup ta perception des choses, j'espère qu'on verra une scène sur le sujet !

Mary/Bobby, j'aime bien aussi leurs interactions :-)
angel_15
Little miss addict
Little miss addict

MessageSujet: Re: Les épisodes   Lun 21 Mai - 3:46

J'ai pas regardé depuis l'épisode de Scooby-doo par manque de temps et parce que l'envie n'y étais pas et damn, déjà je suis de celle qui voulait que la série s'arrête cette année (et depuis un moment) pour justement que ça devienne pas n'importe quoi...mais là ca me donne encore moins envie de continuer...

“I love you and I will always, ALWAYS WAIT FOR YOU”
Voir le profil de l'utilisateur http://leavingyoubehind.shattered-memories.net
Ze Lamélie
Friends Forever
Friends Forever

MessageSujet: Re: Les épisodes   Lun 21 Mai - 9:03

aurélie , j'ai vu que tu avais archivé la série sur betaseries, donc maintenant en lisant ton review je comprends , aprés bizarrement ce final m'a pas tant dérangé que ça peut être parce que malgré tout ce qu'il y a de mauvais , je vois les arcs que ça peut amener dans la saison 14 comme j'en ai parlé dans mes coms et je vois plus loin , et puis surtout je pense que jensen va encore nous épater dans son jeu comme il m'a épater dans cette saison
Miss Kitty

MessageSujet: Re: Les épisodes   Mar 5 Juin - 23:22

Tweet au sujet du 13x23 :

Ils savaient Laughing Razz
Miss Kitty

MessageSujet: Re: Les épisodes   Sam 13 Oct - 10:25

Mes impressions sur le 14x01, je l'ai rédigé pour tumblr :

Citation :
I enjoyed the premiere! I only watched it once (for now), so maybe I didn’t catch everything, but my impressions so far :

-Jack, our sweet nougat boy, I love the path they’re taking for him. The training scene was an interesting context to see him in, especially with Bobby (it’s good to have him back! even if it’s technically not our Bobby). It must so frustrating for Jack to have no powers. He was born with them, and with only one year of existence, it must be really difficult to learn how to exist without them, especially in this context. He would like to be helpful, but still needs to improve his fighting skills. Losing his powers affected his identity and how he defined himself so far. He’s gotta learn how to exist outside of his powers and the “easy way”. The Cas-Jack moment was important regarding this topic, reminding him that he’s worth more than just his powers and that he has a whole family that love him and support him (take note of your own words Cas, you need to realize it too, but I guess that’s why you’re the one saying them Razz). He needs this push in the right direction at the moment. I’m curious to see where it’s going to lead him later in the season. I suspect that he might take some bad decisions, always with the right motives though. But hey, mistakes help you to learn.

(Side note : I’d love to see Cas human again, please give it to me at some point *pout*).

-Sam, I really liked to see him take the lead, it sits him very well (even if there was a lot of resilience in his way of dealing with everything, he’s got no choice) and his overall attitude regarding the situation with Michael!Dean broke my heart. But I also enjoyed very much how much he didn’t give a fuck about that demon guy (Kip?), he looked so unimpressed, it was almost funny! The way he stood up in the face of those demons was a great moment, it’s nice to see how scared they all were of him. I was in a cheerleader mood! haha. Go Sam! Surprisingly, I enjoyed his scene with Nick (unpopular opinion I know, but I think there’s good things that could be make with him, as long as Lucifer doesn’t come back, he was overused). There’s potential for more stories from this side of things, and I’m curious about it (plus, Nick went through *years* of possession by Lucifer, it maybe will have consequences, same way for Dean being possessed by Michael). Jared did really great in this scene, because you could see how uncomfortable it was for Sam to be in that situation, so kudos to him (again!) for the way he portrays this aspect of Sam’s character.

-Cas, aww, what are you doing?? It was a not so great move to throw himself in a danger like this (very telling of his mindset right now), and strange that he didn’t notice the bar was full of demons. I don’t know if it’s a continuity error or if there is more to it (might be the emotional affect, or the fact that his grace is really low, it’s interesting though). Still, I enjoyed to see him so determined to reach his goal (very desperate too), and I loved how much he was sassy in response to Kip, like “could-you-please-shut-the-fuck-up-unless-you’ve-got-some-information-for-me” was his perpetual mood, ah ah. He’s really driven/determined to find Dean, like Misha said, but the episode really didn’t focus on his way of dealing, properly, because he probably isn’t. We know the motives behind his actions and words, but he doesn’t verbally express his struggle, unlike Sam and even Jack. I was really striked by the Cas & Sam conversation in which Sam answers Cas about the way he feels, and Cas just… elude the question when Sam asks the same question in return. Cas doesn’t use his words the same way Dean never uses his in that kind of situations, and he tries to be comforting in his words for others, while he himself isn’t feeling good. He didn’t even wash and treat his face. I guess it was a narrative comment about his emotional state at the moment, he’s… not taking care of himself, he’s just very much driven by the mission of getting his husband Dean back and takes Dean’s place as the emotional support when it comes to Sam and Jack.

-Mary, I’m frustrated, because I want to love her, and I understand how she narratively fits in the story, but I just don’t feel it. I don’t know if it comes from Sam Smith and the way she portrays her, or if they’re doing it in purpose so we’ll feel disconnected from her the same way Sam and Dean might feel disconnected from her, but I have a hard time caring about her, outside of the ‘symbol’ she represents for the show and for the boys. The car scene with Sam was completely lost on me (emotionally speaking).

Her fighting skills are really badass though Smile Regarding Bobby and the little teasing regarding their relationship, I really don’t know how to feel about it, but it’s a strange concept for sure. I’m not on board, but I’m not not on board either, just… meh. And hey! The “sunshine” line was used again, nice parallel! Razz

RANDOM THOUGHTS

-”How is it that you lost Dean? I thought the two of you were joined at the… you know, everything.” *screams* I’m all for demons gossips about Destiel! It’s telling though. Even demons know it’s not only the story of an angel and the Winchester brothers, but more specifically, that there’s a profound bond between Castiel and *Dean*. Same way angels knew about it, and always used it as a known weakness for both of them. Sounds like a love story to me Razz

-I miss Dean so much! Sad  He’s probably going crazy inside his head, watching Michael do all of those things and having no control over his own body. I really hope we’ll have an insight about what’s going on inside his head.

-Jensen is killing it as Michael!Dean!! I know he had some apprehension, but he didn’t have to, he’s proving us over and over again how an awesome actor he is.

-I like Anael’s character, she’s clever and knows how to do business. And overall, she seems to be on the good side. Also, I love to see Danneel on my screen <3

-The fight scene was not always great… The slow motions can be nice, only when they are well used. It felt weird by moments.

-How did Nick came back? Mind you, I like the idea of his return (like I said earlier), but in terms of continuity, it’s strange. I care about characters/emotional continuity way more than I care about that kind of details, it doesn’t bother me too much, but still, the explanation felt more convenient than logic. And after everything that happened to that body, was Nick still even there??

-Overall, I love how this first episode focused a lot on the characters! There was an interesting vibe to all of it. Please give me all the Cas-Sam/Cas-Jack/Sam-Jack scenes you want, I’m all for it!! <3 I love to see these guys bonding, especially Sam and Cas. The narrative is always pushing forwards the Destiel story (and I’m not complaining AT ALL) but while they’re focused on proving the difference in the nature of the feelings between Dean & Cas and Sam & Cas, the Sam & Cas friendship is less highlighted. So it’s good to have that kind of content Smile

-Did I mention that I miss Dean?
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: Les épisodes   

Les épisodes
Page 11 sur 11Aller à la page : Précédent  1, 2, 3 ... 9, 10, 11